2 / 4

Ce impact va avea asupra companiilor media

Inchiderea ziarelor si declinul tirajelor au ridicat semne de intrebare asupra destinului pe care il va avea jurnalismul si a pus in garda companii de Internet precum gigantul Google. Editorii de carti au reusit sa isi mentina puterea si sursa de venituri dupa ce Apple, Amazon si Google au curtat companiile pentru a distribui online continutul.

Cand Apple a lansat iTunes Store in 2003 nu se astepta nimeni ca muzica ar putea fi vanduta online cand este disponibila gratuit prin servicii de descarcare a continutului.

Cu noua tableta, editorii au sansa de a furniza si prezenta continut digital de buna calitate. Apple a lansat o aplicatie de citire a cartilor electronice pentru iPad si va deschide o librarie digitala. Edituri importante ca Penguin, Harper Collins Publishers, Simon & Schuste, Macmillan si Hachette Book Group au semnat deja contracte pentru a oferi carti pentru iPad.

Chiar daca publisherii vor reusi sa construiasca un nou model de afacere bazat pe instrumente ca iPad-ul si vor oferi continut de calitate, o piedica foarte mare o constituie felul in care vor fi convinsi consumatorii sa plateasca pentru continutul digital, sustin specialistii in domeniu.

“Problema pentru continutul web este legata de cum va fi platit. De exemplu, un ziar printat e tangibil, are valoare, in timp ce Internetul - nu”, a declarat Derek Powazek, web designer.

Totusi, in ultimele 18 luni Apple a reusit sa vanda trei miliarde de aplicatii si sase miliarde de melodii prin magazinul online iTunes. Acest lucru arata ca Apple stie cum sa ambaleze continutul si sa atraga furnizorii acestuia.

“Cat de mult succes va avea o astfet de tableta depinde de continutul de care dispune pentru un ecran cu o diagonala de 10 inci”, a declarat un reprezentant al companiei taiwaneze Micro-Star International, care in urma cu cativa ani a lansat un instrument asemanator, dar care nu s-a bucurat de success.

De asemenea, lansarea de ieri seara va oferi dezvoltatorilor noi oportunitati de a crea aplicatii web, iar analistii se asteapta ca Apple sa permite dezvoltatorilor sa ceara un pret mai mare pentru aplicatiile iPad, in prezent pretul mediu al unei aplicatii fiind de 3,63 dolari. Se asteapta ca aplicatiile iPad sa fie folosite atat pentru crearea de continut, cat si pentru consumarea acestuia.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri