2 / 4

Vodafone: Clientii companii sunt tot mai importanti in business

Piata romaneasca de telecomunicatii a fost marcata de o competitivitate crescuta, pe fondul scaderii puterii de cumparare a utilizatorilor.

“Vodafone a ajustat pachetele si ofertele, astfel incat sa vina in intampinarea consumatorilor. Am lansat oferte promotionale, care raspund cerintelor lor actuale, atat in privinta costurilor, cat si in cea a flexibilitatii si varietatii pachetelor. Pe de alta parte, potrivit studiilor recente, in segmentul de business ne-am marit cota de piata, continuand sa fim operatorul preferat de clientii din companii”, a declarat pentru Wall-Street Liliana Solomon.

Zona de business devine din ce in mai importanta, intrucat “clientii-companii sunt cei mai profitabili pentru un operator - factura este mult mai mare, solicita mult mai multe servicii, de multe ori cu valoare adaugata mare si realizeaza trafic pe masura”, explica Nicolae Oaca, consilierul presedintelului ANCOM, Catalin Marinescu.

In toamna lui 2009, Adrian Sarbu, senior consultant la compania de consultanta Roland Berger, estima ca telefonia mobila de business reprezinta aproximativ o treime din piata de profil, pe care o evalua la aproximativ 2,6 miliarde euro in 2009.

Dintre cei 9,66 milioane de abonati de telefonie mobila la serviciile unui operator, 2,89 (29,9%) milioane sunt persoane juridice, restul de 6,77 milioane de clienti (70,1%) fiind persoane fizice, potrivit arbitrului telecom.

Pachetele oferite la tarife accesibile, care au inclus anul trecut mai ales produse si servicii pe zona de telefoane inteligente si Internet mobil, baza cresterii pietei de telecomunicatii in urmatorii ani, au facut ca in ultimul trimestru din 2009 numarul de clienti ai operatorului Vodafone sa ajunga la 9,663 milioane, mai mult cu 130.000 fata de septembrie 2009.

Dintre clientii companiei, 38,1% sunt abonati, iar restul utilizatori de cartele preplatite, comparativ cu 37,9% si 62,1% in aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta corespunde unei cresteri anuale de 0,9% a numarului de abonati.

Pe piata locala exista 24,4 de milioane de cartele active si aproape 28,8 milioane de cartele valabile, potrivit arbitrului telecom.

Dintre cele 24,4 milioane de utilizatori, circa 14,75 folosesc cartele preplatite, iar 9,66 sunt abonati.

Vodafone nu a precizat veniturile si profitul operational inregistrate in intreg anul trecut, compania prezentand aceste date o data la sase luni.

Cei doi indicatori financiari au fost anuntati ultima oara in noiembrie pentru primul semestru al anului fiscal 2009-2010 (aprilie - septembrie 2009), cand Vodafone Romania a inregistrat venituri de 486 milioane de euro, in scadere cu 20,9% fata de aceeasi perioada din 2008, cand compania a avut venituri de 615 milioane de euro.
Pe de alta parte, profitul operational (EBITDA) al companiei era la finalul lui septembrie de 223 milioane de euro, cu 22,6% mai putin fata de septembrie 2008.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri