3 / 4

Venituri de 13,1 miliarde de euro la nivel global

Veniturile grupului de telecomunicatii Vodafone au crescut cu 10,3% in trimestrul al treilea al anului fiscal 2009-2010, la 11,5 miliarde de lire sterline (13,1 miliarde de euro la cursul euro/lire sterline din 4 februarie 2010). Veniturile din servicii au urcat cu 11% intre octombrie si decembrie 2009, la 10,7 miliarde lire sterline (12,2 miliarde de euro), potrivit raportului grupului britanic.

In Europa, veniturile din servicii s-au diminuat cu 3,2%. In timp ce Italia a crescut cu 0,7%, situatia din Marea Britanie si Germania s-a imbunatit in timp ce cea din Spania s-a stabilizat. O performanta puternica au realizat segmentele de date si linii fixe. Sectorul business si utilizarea serviciilor de mesagerie vocala, precum si preturile stabile au contribuit la sustinerea segmentului mobil.

In Africa si Europa Centrala, veniturile din servicii au coborat cu 0,5%, tara care s-a remarcat in aceasta piata fiind Turcia, unde veniturile inregistrate au fost mai mari cu 12,9%.

Asia Pacific si Orientul Mijlociu au crescut intre octombrie – decembrie 2009 cu 10,4%. In India, in ciuda mediului competitiv, Vodafone si-a crescut numarul de utilizatori ceea ce a dus la o majorare a veniturilor cu 13,8%.

In ultimele trei luni din 2009, grupul si-a adaugat in baza de clienti inca 10,3 milioane de utilizatori, ajungand, astfel, la 333 milioane de utilizatori.

Compania estimeaza ca profitul operational ajustat va fi de 11,4 - 11,8 miliarde de lire sterline in anul financiar 2009-2010, care se va incheia la 31 martie.

“Tendinta veniturilor obtinute din servicii s-a imbunatatit, sustinuta de cresterea continua a incasarilor din sectorul de date si linii fixe. Suntem in grafic in ceea ce priveste atingerea obiectivelor propuse in acest an fiscal”, a declarat Vittorio Colao, director executiv al Vodafone.

Romania face parte, la nivel de grup, din zona alte tari din Africa si Europa Centrala. Conform raportului grupului, publicat pentru perioada octombrie – decembrie 2009, in aceasta regiune incasarile din servicii au coborat cu 6,8% in Turcia. Pe plan local, veniturile din servicii au scazut cu 23,8%; segmentul de voce a cunoscut un declin de 24,7%, ca urmare a competitiei intense de pe piata si a promotiilor, care au dus la micsorarea preturilor.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri