3 / 5

Reduceri "de criza"

De asemenea, in cadrul companiei s-a redus numarul de angajati. Daca la inceputul anului 2008 erau 170 de salariati, iar in 2009 - circa 160, in prezent, compania care detine si furnizorul de solutii software de salarizare WizSalary Software numara 150 de persoane.

“Reducerea a constat intr-o fluctuatie normala. Oamenii au plecat, iar noi am preferat sa nu mai facem replacement-uri. Desi suntem optimisti, deocamdata nu ne putem permite sa marim echipa. Daca va fi nevoie, in functie de numarul de clienti castigati si de complexitatea proiectelor pe care le vom implementa, vom apela la subcontractori. In momentul in care trendul pozitiv al pietei se va confirma, vom angaja si alti oameni.”

Compania a redus si bugetul de publicitate ca urmare a crizei, cu circa 50%. “Am incercat sa ne orientam pe alte metode. Nu am renuntat la promovare, dar ne-am straduit sa ne bazam pe resurse proprii; de exemplu, am internalizat serviciile de PR. Si am redus departamentul de resurse umane”, potrivit lui Apfelbaum.

Un plan de investitii bine pus la punct pentru 2010 nu exista. Insa, in functie de oportunitatile care se ivesc, se doreste lansarea de noi produse dedicate.

Totusi, seful companiei vorbeste de relansarea investitiilor in sectorul public ca despre “un lucru mult asteptat”. Chiar daca activitatea Wizrom nu se bazeaza pe zona publica, in 2009 compania a fost afectata de acest sector in mod indirect. “Am avut si avem clienti care au apelat la programe de finantare din fonduri europene de exemplu sau, la randul lor, au avut clienti beneficiari din zona de stat. Iar intarzierile din acest segment ne-au afectat si pe noi, indirect.”

Furnizorul software se bazeaza in proportie de 5 – 10% pe zona publica. In rest, compania se adreseaza firmelor mari, dar si IMM-urilor, in egala masura.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri