3 / 3

Obiectivul Softwin in 2010: Profitul

In ceea ce priveste evolutia Softwin in 2010, seful grupului estimeaza ca va ajunge la nivelul din 2007, dupa ce in anul trecut grupul a fost puternic afectat de criza si a scazut cu cateva zeci de procente fata 2008.

In 2008, cifra de afaceri a Softwin a fost de 9,5 milioane de euro, fata de 16,6 milioane de euro in 2007, potrivit Ministerului de Finante.

Pe de alta parte, grupul de servicii IT a avut un profit net in jurul a 20.000 de euro, in urma cu doi ani, fata de circa 90.000 de euro, in 2007.

“Anul trecut a fost unul in care am fost puternic afectati de criza,
cu o scadere semnificativa a veniturilor fata de 2008. Este vorba de zeci de procente pentru ca sectoarele pe care noi le targetam cu Intuitext si Ascenta au fost puternic afectate. In general, zona de software a scazut anul trecut cu 25-50%. Ascenta, compania activa pe zona de business, a suferit enorm in 2009, iar Intuitext este in domeniul educatiei, care, de asemenea, a fost foarte lovit de criza”, explica Talpes.

In acest conditii, managerul spune ca anul trecut a fost unul in care s-au regrupat echipele celor trei companii din grup pentru ca “furtuna sa fie depasita”, dar si un an in care s-a investit pentru dezvoltarea companiei pe termen mediu.

“Deocamdata, 2010 este mai prost ca venituri fata de 2009, dar este de departe mai bun pe partea de oportunitati, de contracte cu care suntem in curs de semnare. Din punctul acesta de vedere vedem lumina. Iar, daca anul trecut am adus bani de acasa ca sa trecem furtuna, anul acesta avem si un obiectiv de profitabilitate care este unul important, adica de circa 15-25% din cifra de afaceri. Si, dupa cum se arata inceputul de an, putem fi optimisti”, afirma presedintele grupului Softwin.

Ascenta si Intuitext inseamna fiecare cate 45% din afacerile grupului, in timp ce Paxato aduce in jur de 10% din venituri. De asemenea, 10% din veniturile companiei au provenit anul trecut de la clientii din strainatate.

Talpes spunea in anii anteriori ca unul dintre obiective este ca cele trei branduri din grupul Softwin sa devina entitati separate si astfel companii de sine statatoare, insa criza l-a determinat sa amane aceasta decizie cel putin pana la finalul lui 2011, fiindca isi doreste ca cei 200-300 de angajati sa lucreze ca o echipa.

Companii separate ar putea deveni si brandurile sub care sunt dezvoltate anumite tehnologii de catre companie, dar in momentul in care acestea vor fi lansate pe piata.

Seful Softwin spune ca, desi grupul “a suferit foarte mult” in 2009, anul trecut a continuat sa investeasca in cercetare deoarece aceste cheltuieli vor duce la dezvoltarea companiei pe termen mediu.

Printre noile tehnologii dezvoltate de incubatorul de afaceri Softwin se numara o solutie de biometrie, dar si una de prelucrare a limbajelor naturale, mai precis o solutie de traducere si de gramatica. Pe de alta parte, Talpes spune ca o alta zona interesanta pentru grup este cea a limbajului folosit de nou-nascuti si de animalele de casa.

“Pentru solutia de biometrie, targetul de clienti este reprezentat de orice organizatie care are nevoie de protectie suplimentara impotriva fraudei si a furtului de identitate. Aceeasi tehnologie poate fi folosita in directia ghidarii torpilelor, a bombelor, in zona militara pentru ca sunt algoritmi utilizati in acest domeniu. Anul acesta facem testele in viata reala si acum suntem aproape de a incheia contracte. Solutia poate fi lansata pe piata in a doua jumatate a anului 2010 sau in primul semestru din 2011. In ceea ce priveste solutia de prelucrare a limbajelor, vom lansa cel putin partea de gramatica a limbii romane in partea a doua a anului 2010”, afirma Talpes.

Investitiile in cele doua tehnologii sunt de aproximativ un milion de euro in 2010.

Cat priveste planurile pe urmatorii trei ani, antreprenorul spune ca Ascenta isi va consolida pozitia in industria carnii, in care lucreaza cu peste jumatate din companiile din domeniu si va deveni un jucator mai important si in zona de guvernare electronica in care s-a lansat din 2001. Pentru acest an, Ascenta are ca obiectiv rularea unor contracte “semnificative” in industriile in care activeaza.

Pe de alta parte, Intuitext este, potrivit lui Talpes, unul dintre primii doi jucatori in ceea ce priveste solutiile de educatie electronica pentru invatamantul primar si gimnazial, iar softistul isi doreste ca firma sa fie o prezenta tot mai importanta in domeniu.

Conform Emiliei Tomoaica, manager comercial in cadrul Softwin, cele mai bine vandute softuri sunt cele pentru elevii din scoala primara si cele de matematica de gimnaziu.

Intuitext a lansat pana acum site-urile didactic.ro (peste 200.000 de utilizatori din sistemul de educatie), suntparinte.ro (site despre educatie dedicat parintilor), carepecare.ro (prezinta jocuri educationale si concursuri scolare pentru copiii intre 8 si 12 ani), viitoriolimpici.ro (dedicat celor care se pregatesc pentru a participa la diferite concursuri) si olimpiade.ro (portal ce reprezinta o baza cu subiecte si rezolvari de la diferite concursuri).

Cele doua site-uri, viitoriolimpici.ro si olimpiade.ro, ar putea la un moment dat sa se uneasca.


INTERVIU: Ce a invatat din criza Florin Talpes, seful Softwin



Articole recomandate