2 / 5

Masurile de austeritate au influentat comportamentul consumatorilor

Toate masurile luate de Guvern anul acesta au avut, din pacate, un impact negativ in domeniul electro IT, dar si asupra consumului. "Din studiile realizate pana acum reiese o scadere generala de aproximativ 8-10% in acest sector. Totusi, datorita plasarii activitatii noastre in mediul online, prevedem o usoara crestere comparativ cu anul trecut. Fiindca toate schimbarile din ultimii 2 ani au dus la o maturizare a comertului online si implicit la o incredere mai mare a clientilor vizavi de acesta. In plus, multitudinea de facilitati noi si servicii oferite de magazinele online utilizatorilor au determinat evolutia pozitiva in acest mediu", considera Catalin Mihailescu.

In majoritatea segmentelor s-au inregistrat scaderi in 2010 fata de 2009, cel mai afectat fiind cel IT, insa in ultimele luni decalajul s-a mai diminuat, inregistrandu-se cresteri ale vanzarilor de la luna la luna, potrivit lui Adrian Olteanu, CEO-ul Flanco.

Marius Ghenea, presedintele FiT Distribution, care detine magazinul online PCfun afirma ca, pe ansamblu, nu s-a putut vedea o crestere in retailul electroIT.

"Insa in vanzarile online, au existat cu siguranta cresteri pe majoritatea categoriilor de produse, inclusiv pe zona de electro IT, chiar daca aceasta zona este cea mai matura, in ceea ce priveste comertul online, in Romania. Probabil cresterea acestui sector, in 2010, va fi undeva in jurul a 5-10%", a declarat Ghenea.

Masurile de austeritate agreate de Guvern au influentat comportamentul consumatorilor, acestia manifestandu-si mai acerb inclinatia catre produsele aflate in diverse campanii promotionale, oferte speciale.

In 2010, impactul asupra consumatorilor s-a simtit de fiecare data cand in mediul politic se schimba ceva, ceea ce a facut ca tot anul sa fie sub semnul incertitudinii si nesigurantei.

"Bugetele au fost restranse in special in cazul celor care oricum nu beneficiau de venituri foarte mari, acestia diminuandu-si drastic achizitiile de produse IT. In schimb, cei cu venituri medii si mari au avut acelasi tip de consum, indreptat spre tehnologii noi si produse inovative, care a dus la o crestere per total a pietei fata de 2009", afirma Tiberiu Pop.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri