4 / 5

Ce urmeaza in 2011 pentru retailul electro IT autohton

Dupa anumite previziuni, 2011 ar putea fi mai bun decat anul curent. Desi Pop nu vede cresteri spectaculoase pe zona de electronice si IT, acesta se asteapta, totusi, la o dinamica pozitiva a e-commerce-ului, in general.

Desi Guvernul spera ca in anul urmator declinul economic sa inceteze si chiar sa revina pe un trend pozitiv, sunt inca multi indicatori care ne arata ca acest lucru nu se va intampla.

"Felul in care este deja construit bugetul pentru anul viitor pune mari semne de intrebare. Fiindca se bazeaza pe venituri mai mari decat anul acesta, este de asteptat sa apara noi modificari de taxe si impozite. Unele deja au fost anuntate zilele trecute. Toate acestea vor determina in continuare o scadere a puterii de cumparare, iar cea mai afectata zona va fi in mod normal cea a produselor de folosinta indelungata", considera Catalin Mihailescu.

Daca in paralel nu vor aparea si decizii care sa influenteze in mod pozitiv consumul, este posibil sa vedem din nou macar o stagnare a segmentului electro IT.

"Iar impartirea acestuia in canalele de vanzare se anunta a fi una interesanta dupa toate mutarile existente in acest an in retailul specializat. Trendul vanzarilor in online ar trebui sa fie in continuare unul pozitiv, avand in vedere cresterea continua a numarului de conexiuni Internet", adauga el.

Au existat, incepand din acest an, o serie de tendinte pozitive pe piata de electro IT, care se vor manifesta pregnant incepand de anul viitor si care vor determina semnificativ evolutia businessului in 2011, crede Radu Apostolescu. Prima, si cea mai vizibila, a fost migrarea accelerata a consumatorilor catre mediul online. "Exista in continuare un numar important de consumatori care doar se informeaza despre produsele electro IT prin intermediul site-urilor, dar tot mai multi dintre ei fac si pasul primei comenzi online. Pe acest segment de consumatori se va baza cresterea pietei de comert online anul viitor", a spus el.

eMag a inceput, de altfel, un proiect sustinut de educare a publicului pentru a creste increderea in piata de comert online si mizeaza pe aceasta tendinta pentru atingerea obiectivelor.

O a doua tendinta remarcata a fost deschiderea unor noi segmente de produs, pe fondul inovatiilor tehnologice, cum ar fi tablet PC-urile si echipamentele 3D - televizoare, camere video si foto. "Aceste segmente vor continua sa creasca, in ritm sustinut, si pe parcursul anului viitor. De asemenea, am remarcat o usoara scadere a preturilor la majoritatea echipamentelor electro IT, ca urmare a reducerii costurilor cu materiile prime, tendinta care, la fel, se va face simtita si in 2011", sustine directorul de marketing al eMag.

Seful FiT Distribution sustine ca si in 2011 dinamica vanzarilor online va depasi net dinamica din retailul traditional, iar in ceea ce priveste consumul in ansamblu, el mentioneaza ca, cel putin in prima parte a anului urmator, premisele sunt pentru o contractie suplimentara, in lipsa unor masuri eficiente de relansare a consumului in Romania.

Domo isi va continua strategia de crestere si optimizare a retelei in anul viitor; compania mizeaza pe o crestere usoara a pietei de electro-retail si estimeaza ca, cel mai probabil, nu vor fi schimbari notabile in 2011 fata de 2010.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri