Pe ce ar trebui sa mizeze bursa in promovarea imaginii?
Problema mentalitatii – cel mai mare obstacol
Rebrandingul BVB – un proiect pe termen lung, bine executat
Bogdan Branzas: BVB greseste ca isi adreseaza serviciile doar celor initiati
1 / 5

Pe ce ar trebui sa mizeze bursa in promovarea imaginii?

Bogdan Branzas (foto), CEO si director de creatie Branzas Design, cu experienta de investitor in piata de capital romaneasca, este de parere ca Bursa are o imagine speculativa pentru un grup restrans de initiati, obisnuiti cu randamente mari intr-un orizont de timp scurt.

In schimb, pentru restul populatiei, bursa este o „gaura neagra” de informatie, dublata de o perceptie neincrezatoare.

„Prin urmare, promovarea BVB ar trebui sa tina cont de aceste coordonate si sa vada care este in continuare strategia de business si de brand. BVB este o institutie in deriva care inca nu stie catre cine sa se indrepte: spre un grup mic de initiati sau catre o patura cat mai larga de investitori, chiar daca acestia aduc fiecare volume mai mici de bani fiecare. Eu as miza pe volume mari adunate si tranzactionate de la un grup cat mai mare de investitori”, a declarat el, pentru Wall-Street.

In prezent, situatia investitorilor si a emitentilor la BVB nu este deloc buna. Listarile sunt inexistente, investitorii putini, deci volumele tranzactionate sunt foarte mici.

„Consider ca grupul tinta al BVB sunt deopotriva potentialii investitori, cat si potentialele companii care se pot lista la Bursa. Modalitatea cea mai buna de a stimula activitatea Bursei este cresterea increderii realizata prin rezultate. Odata cu acestea se vor inmulti si numarul companiilor listate si investitorii”, explica Branzas.

In lipsa unui studiu de identificare a segmentelor-tinta, Stefan Liute, strategy director la firma de branding Grapefruit, speculeaza asupra publicului ce ar trebui vizat de bursa: clasele de mijloc si superioara si mediul urban.

„Pe aceasta speculatie mai putem aseza una legata de mijloacele potrivite de abordare a lui. Daca e sa fac aceasta a doua speculatie, eu unul m-as gandi la o campanie din aceea la foc molcom, dar de durata lunga, care sa integreze relatiile publice cu marketingul direct in toate mediile de comunicare disponibile, de la cele mai vechi la cele digitale”, dezvolta Liute.

Citeste viziunea lui Ghergus, managerul Confident Invest, despre maturizarea Bursei.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri