Pe ce ar trebui sa mizeze bursa in promovarea imaginii?
Problema mentalitatii – cel mai mare obstacol
Rebrandingul BVB – un proiect pe termen lung, bine executat
Bogdan Branzas: BVB greseste ca isi adreseaza serviciile doar celor initiati
4 / 5

Bogdan Branzas: BVB greseste ca isi adreseaza serviciile doar celor initiati

In 2007, BVB a derulat o campanie publicitara, dar efectele nu au fost vizibile. Aceasta a fost structurata pe doua directii strategice: un road-show, pentru a discuta cu potentiali emitenti si o campanie publicitara, cu doua spoturi TV.

Efectele nu au fost foarte importante, un numar redus de companii s-au listat ca urmare a road-show-ului, iar numarul de investitori nu a crescut semnificativ.

Totusi, specialistii in Branding spun ca simple campanii efectuate sporadic nu pot aduce rezultate pe termene lung.

„Pentru mine e mai putin important daca o campanie e glumeata sau dramatica, clasica sau futurista, formala sau informala. Mai important este sa fie parte dintr-o succesiune consecventa de campanii care sa urmareasca niste obiective clare, realiste si masurabile”, declara Liute.

In plus, orice campanie de comunicare are un scop cu radacinile in structura si strategia de business.

„Campania ideala nu exista, insa una fezabila este cea care va schimba perceptiile si atitudinile potentialilor investitori de la conservare la investitie. Aceasta va fi de succes doar daca va fi dublata de rezultate”, considera Branzas.

In ultimii ani, Bursa a lansat cateva serii de produse si instrumente care, din lipsa unei promovari intense a lor, cumulata cu dezinteresul investitorilor, au fost sortite esecului. Unde s-a gresit?

„Cred ca BVB greseste cand isi adreseaza serviciile celor initiati. Acestia sunt putini. BVB impreuna cu firmele de investitii si brokeraj ar trebui sa largeasca foarte mult plaja celor admisi, chiar si cu bugete mici de investitii. Desigur ca este mai usor sa manageriezi conturile la o suta de clienti decat la un milion”, explica el.

In plus, specialistul crede ca produsele si instrumentele, oricare ar fi ele, vor trebui de acum inainte sa se adreseze atat unei persoane dispuse sa investeasca 5.000 lei, cat si uneia care investeste 5.000.000.

Concluzia este ca promovarea intensa a produselor trebuie facuta printr-un plan de marketing corect gandit si bine executat.

„Dar nu stiu daca Bursa (sau vreo alta institutie din piata de capital) are capacitati suficiente de marketing si management de brand, fie proprii, fie executate de vreun furnizor specializat”, conchide Stefan Liute, strategy director la Grapefruit.

Vezi toate articolele din campania "Investitor roman, caut bursa matura", proiect sustinut de Intercapital Invest.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri