2 / 4

Cum si cand acceseaza romanii Facebook si Twitter

In general, romanii acceseaza Facebook si Twitter intre orele 8.00-12.00 si seara, intre orele 18.00-22.00, iar majoritatea petrec mai putin de 30 de minute pe zi pe astfel de site-uri, arata studiul “Social Media Prime Time”, realizat in 2010 de agentia The Connector.

Chiar daca in intervalul 8.00-12.00 majoritatea adultilor sunt la serviciu, Manafu afirma ca probabil pentru aceste persoane “utilizarea retelelor sociale completeaza lectura presei online sau a corespondentei electronice”.

“In Coldwell Banker toti angajatii au acces la astfel de site-uri si nu as putea sa limitez accesul colegilor mei la ele. Totul este sa nu exagereze, dar cred ca in cazul nostru nu se poate intampla acest lucru pentru ca suntem foarte activi si suntem foarte mult timp pe teren si mai putin la birou. Cat timp nu se exagereaza, aceste retele nu ar trebui interzise la serviciu. Insa nu cred ca ar trebui sa ai fereastra de chat sau Facebook mereu deschisa pentru ca te distrage de la munca si productivitatea scade”, afirma Valentin Ilie (foto sus), CEO al companiei de consultanta imobiliara Coldwell Banker Romania.

Cosmina Simion de la compania de avocatura DLA Piper Romania crede ca in cazul in care accesul la social media nu este restrictionat, ar trebui sa fie adoptate coduri de conduita ca anexa la regulamentul intern prin care sa fie stabilit modul in care angajatul poate utiliza site-urile de socializare.

“Societatile reglementate in baza unor legi speciale, cum ar fi bancile, au tendinta de a interzice accesul la social media datorita activitatii desfasurate, a muncii cu date confidentiale ale clientilor. O alternativa la retelele de socializare publice ar putea fi retelele cu circuit inchis, organizate la nivelul societatii. Acestea functioneaza foarte bine mai ales in cazul multinationalelor”, explica Simion.

Astfel angajatii pot sa socializeze, iar angajatorii pot controla continutul si securitatea informatiilor publicate de acestia.

Daca in cazul Coldwell Banker Romania toti salariatii au acces la astfel de Facebook ori Twitter, in cazul Romtelecom aceste site-uri sunt accesate de angajatii ale caror functii presupun utilizarea lor pentru indeplinirea sarcinilor zilnice.

Printre acestia se numara angajatii din divizia e-business, care se ocupa de site-ul Romtelecom si de magazinul online al companiei, personalul din departamentul de comunicare, care gestioneaza prezenta online a companiei, contul Facebook.com/Romtelecom si cele doua conturi de Twitter ( twitter.com/Romtelecom si Twitter.com/clicknet), angajatii canalului Dolce Sport care gestioneaza contul Facebook.com/dolcesport si salariatii care se ocupa de portalurile companiei Dolcetv.ro si magazinul online lansat recent Clickshop.ro . In toate aceste departamente lucreaza in jur de 30 de persoane.

"Prin natura responsabilitatilor pe care le avem in aceasta zona, cativa dintre colegii de la divizia comunicare sunt prezenti pe canalele de comunicare online chiar si in afara biroului, pe forumuri, site-uri, Facebook sau Twitter, avand in vedere ca acolo nu exista un „program de lucru” delimitat”, afirma Irina Ilie, specialist relatii publice in cadrul Romtelecom.

Pentru ca nu exista o lege in ceea ce priveste accesul la astfel de retele, angajatorul poate decide daca interzice sau nu accesul la social media, insa este recomandat ca angajatii sa stie de regulile companiei.

“Acest lucru se poate face prin organizarea unor traininguri interne de catre angajator prin care sa incurajeze salariatii sa adopte o abordare precauta cu privire la informatiile personale si ale companiei pe care aleg sa le dezvaluie, explicand clar riscurile legale atat la nivelul companiei, cat si la nivel personal si, mai mult, masurile de securitate care au fost adoptate de angajator in aceasta privinta”, afirma Monica Georgiadis (foto jos), coordonatorul practicii de dreptul muncii din DLA Piper Romania.

Social media in Romania:

7,8 milioane de romani utilizau internetul in iunie 2010

3,2 milioane de romani utilizeaza Facebook in prezent

In jur de 31% dintre romani acceseaza Facebook intre orele 8.00-12.00 si 30% intre 18.00-22.00. Pe de alta parte, 29% dintre acestia intra pe Facebook mai putin de 30 de minute pe zi, iar 25% dintre ei intre 30-60 de minute, arata studiul Social Media Prime Time realizat in 2010 de agentia The Connector. La aceste intrebari au raspuns 425 de persoane.

In Romania exista aproximativ 50.000 de conturi de Twitter

Aproximativ 23% dintre romani acceseaza Twitter intre orele 8.00-12.00 si 18% intre 18.00-22.00. De asemenea, 30% dintre respondenti stau pe Twitter pana in 30 de minute pe zi, iar 12% dintre ei intre 30-60 de minute, arata acelasi studiu. La aceste intrebari au raspuns in jur de 300 de persoane.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri