2 / 4

Oamenii de afaceri prefera hainele cumparate din strainatate

Potrivit lui Oliver Petcu (foto), managerul companiei de consultanta CPP Management Consultants care realizeaza anual un raport ce analizeaza piata de lux locala, afirma ca 30% din oamenii de afaceri din Romania isi achizitioneaza imbracamintea si accesoriile din strainatate. Motivele care stau la baza acestor obiceiuri de consum sunt preturile mai mici, selectia mai variata si un nivel superior de servicii.

"Cei care isi permit sa achizitioneze costume «made to measure» se afla in pozitii de top management, in special in farma si banci, precum si profesii liberale (medici, avocati si notari). Acest tip de imbracaminte este in primul rand preferat de cei ale caror masuri nu sunt cele standard. De asemenea, made to measure permite si alegerea materialelor", explica Petcu.

Totusi, costumele made to measure au si un mare dezavantaj - durata de confectionare si transport este mai mare. De la momentul in care sunt luate masurile, durata de livrare poate fi de pana la doua luni, astfel ca un client care nu isi planifica din timp cumparaturile este nevoit sa achizitioneze produse de tip «ready to wear», pe care croitorii magazinelor le pot adapta.

Dupa cum arata Oliver Petcu, in ultimii ani, criza financiara a determinat adoptarea tendintei «mix and match» de catre cei mai multi manageri de top din Romania.

"Astfel, rareori mai avem de a face cu un «all look» (toate produsele sa fie de la aceeasi marca). De asemenea, multi manageri au inceput sa faca diferenta intre costume de ocazie si costume every day, evident, in cazul celor din a doua categorie alegand branduri de nivel si premium (Hugo Boss, S Oliver, Pierre Cardin etc.)."

Piata de luxury masculin este impartita de Ermenegildo Zegna, Canali si Scabal, acestea fiind, de altfel, singurele branduri de renume prezente in franciza, in Romania.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri