4 / 11

Resellerii nu-ti spun adevaratele marje de profit

In general, consumatorii considera ca marjele de profit pe aceasta piata sunt foarte mari. Utilizatorul Badea Cartan scrie pe Freerider.ro ca “bicicletele bune sunt inaccesibile pentru romani, o data [pentru ca] nu avem bani pentru asa ceva, dar mai ales, ca si clienti, ne supunem unor politici de pret ale importatorilor si distribuitorilor care nu de putine ori fac din acest business o mare “GOLANEALA”. Imi cer scuze acelora care nu recurg la astfel de politici, dar mi se pare mai mult decat absurd, ma simt furat cand stiu ca un produs are un adaos comercial de 100%, 200% sau chiar 500%”, considera el.

Este o parere destul de acceptata printre consumatori, insa specialisti independenti din piata spun ca “marjele de profit nu sunt atat de mari pe cat se crede – cu toate acestea nu sunt scoase la iveala in fata clientului”, spune Dragos Mitroi, de la Freerider.

Jucatori din piata care au dorit sa ramana anonimi spun ca uneori lucreaza si pe zero, daca nu chiar pe pierderi – si acest lucru nu este valabil doar in Romania ci si in SUA, de exemplu, unde 70% din noii jucatori dau faliment in primii trei ani. In SUA, marjele de profit pe biciclete sunt de 36%, magazinele din Romania spunand insa ca sunt chiar si mai mici.

“Chiriile in industria aceasta sunt foarte mari, o bicicleta ocupa spatiu cat 50-100 de tricouri intr-un magazin de haine! De asemenea, este necesar un spatiu mare, pentru a putea expune bicicletele, ducand la cheltuieli de mii de euro pe luna”, spune un reprezentant al unui magazin de biciclete situat central.

Chiria este atat de mare intrucat, pentru a vinde eficient, trebuie sa ai si vad comercial. Cumuland cu cheltuielile de marketing si cu angajatii, se ajunge deseori ca magazinele de biciclete sa mearga cu marje de profit de 5-10%.

Marjele de profit reduse sunt subliniate si de cei de la MosIonRoata, care subliniaza sezonalitatea business-ului. "Piata este sezoniera, incepe in februarie si dureaza pana in noiembrie deci magazinul distribuitor are o perioada de cel putin 3 luni in care cu greu isi poate sustine cheltuielile. De obicei nu are resurse suficiente sa se axeze pe alt domeniu de activitate care sa genereze cat de cat un flux de numerar minim", spune Roxana Bituleanu, administrator la MosIonRoata.ro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri