2 / 6

Privire de ansamblu

Intr-o piata emergenta ca Romania, cu o educatie relativ redusa la nivelul brand-urilor de lux, este evident ca brand-uri precum Chloe, Barbara Bui, Jimmy Choo, Yves Saint Laurent, Alexander McQueen, prezente in doua din magazinele de tip multibrand din Bucuresti, sa inregistreze un nivel scazut de vanzari. De aici si rata redusa a profitabilitatii, dictata din ce in ce mai mult de nivelul chiriilor retail din Bucuresti, aflate intr-o continua crestere datorita expansiunii agresive a retelelor de banci si farmacii. In Bucuresti ramane in continuare si problema zonarii, neexistand nici un fel de strategie pentru un concept de tip luxury street in care sa fie concentrate mai multe brand-uri de lux. Un exemplu recent, evidentiat de specialistii CPP, este dificultatea identificarii unui spatiu pentru viitorul magazin Louis Vuitton din Romania, pentru care au existat mai multe zvonuri in ultimele 8 luni. Se pare, totusi, ca celebra marca franceza se va orienta catre o locatie de tip high street in detrimentul unei locatii de shopping center, atat de vehiculata in ultima perioada in media romaneasca.

Important de stiut si inteles ar fi avantajele si dezavantajele a doua concepte extrem de populare pe piata produselor de lux: franciza si multibrand. Ce inseamna deci pentru aceasta industrie o afacere in franciza sau una de tip multibrand?

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri