3 / 6

Franciza vs. multibrand

In ceea ce priveste franciza, principalele avantaje ale acesteia ar fi: detinerea in exclusivitate a brandului pe o anumita piata, posibilitatea desfasurarii unor campanii intense de marketing si PR, construirea unei baze de date de client pertinente, posibilitatea dezvoltarii, ulterior, si a altor branduri, precum si posibilitatea realizarii si implementarii unor strategii de fidelizare a clientelei, a unor colectii complete, unor training-uri pentru angajati si unei rate ridicate a profitului - datorata buying price-ului, care este mult mai jos decat pentru magazinele de tip multibrand.

Cu toate aceste avantaje, detinerea unei francize este insotita si de o serie de dezavantaje cum ar fi: costuri initale mari, amortizarea investitiei in 3-4 ani de la infiintare, respectarea strategiei globale de marketing a brandului, ceea conduce la costuri ridicate ca urmare a conditiilor impuse, cheltuieli salariale mari cu personalul, costuri cu redecorarea spatiului cam o data la 3 ani, astfel incat sa fie redata cat mai fidel identitatea francizei. In plus, orice brand international care se respecta impune conceptul de good representation of the brand, ceea ce se traduce prin obligativitatea achizitionarii din toate liniile brandului de produse, chiar si intr-o cantitate mica si neputinta ajustarii volumului de comenzi de la un sezon la altul.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri