2 / 8

Ca in tenis, gimnastica si industria pharma

Comparand cu tenisul, competitiile internationale de bartending sunt precum turneele de ATP. Cei mai buni barmani sunt invitatii evenimentelor de traditie din intreaga lume (concursul din Romania este al cincilea din Europa ca marime).

Barmanii se intrec intr-o sesiune de calificari, dupa care ajung intr-o finala in care face diferenta mai ales abilitatea de a ridica in aer, invarti, arunca si prinde sticle, bauturi si diferite instrumente de la bar pentru a prepara cele mai originale cocktail-uri.

Comparatia cu sportul alb se opreste aici si poate fi urmata de o paralela cu gimnastica, intrucat juriul, format din specialisti internationali, are un rol decisiv in ierarhizarea obiectiva a participantilor.

"In prezent, Londra stabileste tendintele in mixologie, chiar si New York-ul se inspira de aici, iar Las Vegas-ul este lider la partea de flair", spune Bebi Oprea.

In strainatate, un barman are uneori aceeasi putere ca un project manager de local, avand un important rol de marketing in relatia dintre importatori de branduri de alcool si consumator din fata unei tejghele. “Barmanii ar trebui sa fie cel mai folosit canal de trade-marketing al oricarui importator de alcool. Ei sunt acolo unde nici o forta de vanzari nu poate ajunge si nu o poate acoperi”, crede Florin Maxim, managing partner al agentiei de publicitate Overspin.

Barmanii au o putere similara cu cea a farmacistilor, care prescriu si recomanda branduri de medicamente, ajungand astfel in centrul atentiei marketerilor din industria pharma. “Barmanii sunt sunt cei ce iti dau ok-ul pentru produsul tau. Cand stai in fata unui barman bun vei bea intotdeauna ce vrea el, nu ce vrei tu, insa in cunostinta de cauza”, adauga Florin Maxim, care considera ca promovarea unui brand de alcool prin intermediul barmanilor este cea mai cost effective promovare si cea mai relevanta, pentru ca ei sunt un fel de “zei ai bauturilor”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri