3 / 8

Barmanii creeaza modele de business

Aceasta a fost si una dintre principalele motivatii ale lui Bebi Oprea, atunci cand a pariat si a investit in industria barmanilor profesionisti. “Am incercat sa strangem barmanii in acelasi spatiu si sa-i legam de brandurile de alcool. Am reusit sa dezvoltam cultura de bar in Romania”, enunta Oprea, care isi aminteste ca totul a inceput in joaca, cu un barman profesionist din Marea Britanie, James Faulder, si cu un grup de tineri romani.

Practic, daca profesionalizarea meseriei de barman a inceput in 2003 o data cu primul concurs organizat la noi, inceputurile flair-ului in Romania, adica show-ul cu sticle si shakere, isi are inceputurile in 2001, cand primii traineri au venit in Romania. Dupa o perioada de adolescenta a bartending-ului profesionist, Bebi Oprea considera ca astazi Romania a ajuns pe harta industriei de profil.

Pentru multi barmani locali, veniturile obtinute devin tot mai interesante, iar Bebi Oprea crede in potentialul ridicat al acestei industrii, astfel incat investeste timp si bani in diferite modele de business.

Prima afacere lansata in aceasta zona este Mondy's Bar Academy, o scoala de barmani care ofera servicii de specializare cu traineri straini. MBA-ul nu este neaparat un business, spune Oprea, ci reprezinta mai mult o platforma de comunicare cu brandurile de alcool si o baza de date cu cei mai promitatori barmani din Romania.

Cursurile costa in jur de 300 de euro pe an, insa tot mai putini tineri se inscriu pentru a invata secretele meseriei de barman. Daca la inceput erau 300 de clienti pe an, acum numarul acestora a coborat pana la 200, insa majoritatea tin pasul cu cerintele activitatii de barman profesionist dupa ce termina.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri