3 / 6

Cele mai afectate segmente ale pietei de lux

In cadrul evenimentului LuxuryDays au fost prezentate si rezultatele studiilor CPP cu privire la cele mai afectate segmente ale indutriei luxului in Romania, dar si acele domenii care au reusit sa profite de acest context international pentru a-si dezvolta afacerile si a-si mari notorietatea in randul clientilor.
  • Auto
Criza aduce o scadere masiva a vanzarilor in special pe segmentul luxury si ale modelelor 4×4 sau limuzin, printre cele mai afectate numarandu-se bran-duri precum Audi, BMW sau Volvo.
  • Hotelarie
Criza internationala a avut o serie de efecte negative pe acest segment printre care se numara scaderea gradului de ocupare, scaderea vanzarilor non rooms, nevoia cresterii cheltuielilor pe marketing si promovare, scaderea veniturilor din F&B. Toate acestea au dus insa la cresterea competitivitatii si a calitatii serviciilor.
  • Moda
Pentru magazinele multibrand autohtone este tot mai greu sa concureze cu magazinele marcilor din regiune conditiile de buying fiind foarte restrictive, iar platile facandu-se in avans. O parte din clientela magazinelor multibrand din Romania s-a reorientat deja spre marile centre outlet din Germania si Italia
  • Ceasuri
Numarul de ceasuri cumparate va scadea la jumatate pe parcursul anului 2009 fata de 2008 clientela ocazionala va disparea iar clientii cunoscatorii vor creste foarte mult intervalul pana la achizitionarea unui produs nou. Vor scadea dramatic vanzarilor acelor care nu sunt comercializate sub un brand de renume.
  • Mobilier, decoratiuni interioare (homewear)
Desi incadrate in aceeasi categorie evolutia celor doua sectoare este total diferita in vreme de criza. Daca pe decoratiuni interioare (homewear) asistam la scaderi foarte mici ale vanzarilor, pe mobilier acestea sunt mult mai mari fiind direct influentate de piata imobiliara in cadere libera.

La acestea se adauga si alte segmente precum travel, cosmetice si accesorii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri