2 / 6

Magazinele, influentate diferit de criza

Reprezentand un segment in plina dezvoltare, efectele crizei financiare au influentat piata trabucurilor in mod diferit de la un comerciant la altul, uneori rezultatele inregistrate fiind chiar contradictorii. Astfel, la magazinele El Unico s-a observat in primele luni ale anului 2009 o crestere de 22% a cererii, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Trabucurile sunt produse care se adreseaza mai mult cunoscatorilor in arta fumatului, iar consumul lor se bazeaza mai mult pe placere, decat pe volum. Din aceasta perspectiva, cererea nu a avut prea mult de suferit pana in prezent”, adauga reprezentantii El Unico.

Mai mult decat atat, conceptul El Unico va fi extins in alte orase mari ale tarii, compania intentionand sa deschida in acest an alte trei magazine de acest tip, dupa ce in urma cu doar doua saptamani a inaugurat primul tobacco deluxe shop din afara Capitalei, in Timisoara, cu o investitie de 70.000 de euro.

El Unico ofera celor pasionati de arta fumatului si un loc special amenajat in cadrul magazinului unde isi pot savura trabucul, alaturi de o ceasca de cafea premium, iar printre urmatoarele orase aflate pe harta extinderii se numara Cluj, Sibiu, Iasi, Oradea si Constanta.

Daca la El Unico cererea a urmat un trend ascendent, in ceea ce priveste magazinul online trabucshop.ro, vanzarile au inregistrat o scadere de 45% in ultimele trei luni, in comparatie cu perioada similara a anului 2008.

“Exista o corelatie intre numarul de vizitatori ai site-ului si vanzari, dar aceasta legatura ia o alta forma din cauza efectelor crizei. Asta inseamna ca avem din ce in ce mai multi vizitatori, dar acestia nu neaparat initiaza o achizitie“, explica Daniela Anghel.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri