2 / 5

“Numarul total de turisti va fi afectat de criza financiara”

Chiar daca piata turistica din Romania a fost in continua dezvoltare in ultimii ani, avand cresteri de 10 pana la 35 la suta, Aleksey Hinkov considera ca acest an va reprezenta o exceptie din acest punct de vedere, pricipalul motiv fiind criza financiara.

“Cred ca in Romania, aceasta criza se manifesta in mare parte doar la nivel psihologic in domeniul turismului, avand in vedere pachetele turistice scumpe care se cumpara pentru Turcia. Pe de alta parte, am observat ca, desi bugetele familiilor sunt afectate, ramane in continuare in randul romanilor dorinta de a merge in concediu macar o data pe an”, declara Aleksey Hinkov.

De asemenea, este de parere ca situatia financiara va afecta cu siguranta numarul total de turisti si cresterea companiei pe care o conduce nu va mai fi la fel de spectaculoasa precum cea inregistrata cu un an in urma, mizand pe atragerea clientilor companiilor care s-au inchis in acest an.

“Un exemplu care arata ca in aceasta perioada piata stagneaza este cazul operatorul FlyNova, din Tarile Baltice, care a intrat pe piata din Romania anul trecut si s-a retras in doar cateva luni”, adauga Hinkov.

De asemenea, directorul general Tez Romania a observat ca tot mai multe agentii si tur-operatori isi restructureaza activitatea sau se retrag de pe piata, unele cu datorii sau fara sa respecte angajamentele luate fata de clienti, iar numarul acestora va creste cu siguranta in aceasta vara.

Turismul se indreapta spre globalizare, raman tot mai putini tur-operatori, dar sunt mai puternici. Continua pe piata doar cei care ofera pachete turistice competitive si pot sa ofere siguranta turistilor, asa ca, incet, piata incepe sa se curete de firme mici”.

In acest context, operatorul turistic mizeaza pe numarul mare de turisti pentru care lucreaza, astfel incat pot negocia direct preturi avantajoase cu marile hoteluri.

“Intr-un fel negociezi pentru cateva mii de turisti, si altfel se negociaza pentru un numar ce depaseste un milion de clienti. Acesta este un atu pentru noi in vreme de criza”.

Hinkov considera ca cea mai buna strategie pe termen lung a unui tur-operator o reprezinta deschiderea de hoteluri proprii. Tez a deschis primul hotel in anul 2004, iar momentan are patru hoteluri de cinci stele Amara World si urmeaza deschiderea altor doua in Egipt. Astfel, tind sa nu mai depinda de preturile si de disponibilitatea altor hoteluri.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri