4 / 6

Strategii in vreme de criza

Momentan, problemele agentiilor de nunti sunt criza economica si neincrederea populatiei in nivelul veniturilor viitoare, care se transpune in reducerea cheltuielilor alocate organizarii unei nunti si reticenta fata de achizitia serviciilor optionale.

Un alt aspect care ingreuneaza activitatea organizatorilor de nunti este caracterul sezonier si faptul ca sase luni pe an nu se lucreaza in acest domeniu.

"Avem 21-22 de sambete lucratoare productive pe an si se intampla chiar, dintre aceste zile, unele sa nu fie prea ocupate, iar in altele sa avem atat de multe comenzi incat sa fim nevoiti sa renuntam la unele dintre ele pentru ca nu avem capacitatea de a le finaliza", declara Alin Caraman.

Totodata, managerul agentiei Bon Mariage considera ca o amenintare pentru agentiile noi, neexperimentate este lipsa furnizorilor profesionisti.

"In 2000, cand am infiintat agentia, ne-am lovit de aceasta problema asa ca am fost nevoiti atunci sa cream noi serviciile de care aveam nevoie pentru a fi siguri de calitatea lor", isi aminteste Alin Caraman.

La acestea se adauga concurenta tot mai mare din partea noilor agentii, diversificarea serviciilor oferite de restaurante, care le inlocuiesc uneori pe cele ale agentiilor, dar si dificultatile intampinate in mod inevitabil in lucrul cu oamenii.

Pentru a minimiza insa efectele crizei, managerii agentiilor care organizeaza nunti au adoptat o serie de strategii. Astfel, Andreea Sacher declara ca Grande Maison des Mariages mizeaza pe discount-uri mai mari si pe curs mediu euro-leu constant.

“Serviciile au acelasi pret daca si le achizitioneaza singuri sau de la agentie pentru ca noi nu practicam adaosuri comerciale si functionam pe baza de discount de la furnizor”.

Reducerea preturilor a reprezentat o strategie viabila si pentru Chic Mariage.

“Din activitatea pe care o desfasuram, am observat ca este benefic sa scadem nivelul preturilor serviciilor si sa mizam pe un volum mai mare de munca, cu mai multi angajati si o marja de profit mai mica”, declara Tiberiu Kulin.

De asemenea, el crede ca o alta masura eficienta, care poate minimiza efectele negative ale crizei pe acest segment de piata este diversificarea serviciilor, mai ales avand in vedere fapul ca volumul de servicii cerute pentru o nunta a scazut simtitor.

Cred ca adevarata lupta pe acest segment de piata se va da anul viitor. Pentru noi va fi mult mai greu decat acum intrucat rezervarile pentru nunti se fac in avans, de cele mai multe ori cu un an sau chiar doi inainte, iar in acest moment se fac tot mai putine rezervari. Consider ca abia in 3-4 ani piata isi va reveni la situatia dinaintea declansarii crizei financiare”.

In ceea ce priveste strategiile unei afaceri sezoniere, atat pe timp de criza, cat si in conditii normale ale economiei, Alin Caraman considera ca o solutie este extinderea afacerii si pe alte segmente de piata, mai mult sau mai putin legate de sfera organizarii de nunti, care sa le dea posibilitatea de a lucra pe tot parcursul anului.

"Am incercat sa atragem venituri din activitati noi. Astfel am infiintat cadouri.ro, unde oferim cadouri de nunti, corturi.ro, prin intermediul caruia punem la dispozitia clientilor corturi mobile care ofera confortul unor hoteluri de cinci stele pentru nunti, conferinte sau targuri, portalul de nunti e-mariage.ro dar si servicii de studio foto si video", completeaza Alin Caraman.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri