4 / 6

Pe timp de criza, clientii renunta la serviciile de lux

In ceea ce priveste efectele crizei financiare asupra afacerii pe care o administreaza, Victor Podeanu declara ca, pe perioada crizei, nu a observat o scadere a numarului de membri, insa exista o diferenta in ceea ce priveste tipul serviciilor cerute. Ei au inceput sa renunte la serviciile de lux, exclusiviste, cum ar fi inchirierea de avioane private, in favoarea celor cu tarife medii, asa ca solicitarile clientilor se rezuma in aceasta perioada la servicii de baza, specifice vietii de zi cu zi.

Criza nu ne afecteaza in mod direct din moment ce nu percepem comision pentru niciun serviciu pe care il asiguram. Practic, clientii nostri sunt aceeasi, vin in aceeasi masura catre noi, cu acelasi procentaj trimestrial. Ne afecteaza faptul ca nu puteam sa aratam ceea ce poate oferi o agentie de concierge pentru ca nu avem cereri etravagante la nivelul de anul trecut, cand aveam cate o cerere de avion privat pe saptamana si vacante de lux, mult mai scumpe”.

Totodata, Victor Podeanu considera ca, in general, activitatile din zona serviciilor de lux sunt protejate de efectele crizei, in comparatie cu alte segmente ale pietei.

Pentru a minimiza efectele crizei, au incercat sa gaseasca alternative la preturi mai mici, au facut noi contracte si au diversificat oferta de servicii, venind lunar cu noutati. In felul acesta intentioneaza sa atraga atentia membrilor asupra faptului ca exista si alte variante in care sa investeasca, sa isi petreaca timpul liber si vacantele sau sa mearga la cumparaturi.

Dupa primul an de activitate, Victor Podeanu marturiseste ca in aceasta perioada au investit in continuare in dezvoltarea afacerii, fara a sa-si propuna recuperarea investitiei initiale sau un beneficiu imediat. Totul este cuantificat deocamdata prin numarul de membri, iar beneficiile vor aparea peste un an si jumatate.

“In planul nostru de business nu e prevazut ca in primii doi ani si jumate de activitate sa obtinem beneficii de pe urma acestei afaceri. Ne luptam pentru fidelizare si suntem multumiti cu nivelul la care am ajuns”.

De asemenea, ei mizeaza in continuare pe dezvoltarea serviciilor si considera ca, pe masura ce piata serviciilor de lux din Romania se va maturiza, conceptul de concierge va fi mai cunoscut si vor aparea mai multe firme specializate. Pe de alta parte, domeniile actuale (turism, instalatii) vor capata furnizori orientati catre acest sector.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri