1 / 6

Business-ul cu fotografii de arta nu respecta reguli

In contextul economic actual, cand investitiile clasice in domenii precum cel imobiliar se dovedesc a fi neinspirate, oamenii cu bani se indreapta catre obiectele de arta, ale caror valoare se pastreaza in timp, indiferent daca trecem prin momente de criza sau nu.

“Nu exista nicio alta ramura a comertului cu arta care sa fi crescut atat de mult ca valoare in ultimii douazeci de ani. Preturile tablourilor, de exemplu, nu vor creste atat de mult in urmatorii ani pentru ca piata a ajuns la un anumit nivel de maturitate”, considera fotograful si arhitectul Andrei Pandele.

Ideea este sustinuta si de Violeta Sarbu, proprietara Karousel - prima galerie de fotografie din Romania, inaugurata la inceputul acestui an – care marturiseste ca in business-ul cu fotografii nu a observat o regula sau evenimente care sa influenteze vanzarile, ci o activitate ciclica ce presupune vanzari mai mici intr-o luna, urmate de o valoare mai mare a vanzarilor, independent de contextul economic pe care il traversam.

“Nu se aplica regula din retail, unde vanzarile cresc in perioada Sarbatorilor de Paste sau Craciun. Din experienta de pana acum, dar si vorbind cu alti proprietari de galerii, pot spune ca este un business atipic”, adauga Violeta Sarbu.

In acelasi timp, Andrei Pandele declara ca singura variatie mai importanta se inregistreaza iarna, atunci cand oamenii sunt mai dispusi sa investeasca in achizitii de arta sau sa ofere cadouri care nu isi pierd valoarea in timp.

Cu toate acestea, Violeta Sarbu remarca faptul ca, daca la targurile de arta de acum doi ani ”lumea se calca in picioare sa intre la deschiderea unei expozitii”, acum publicul este mai prudent in achizitii si analizeaza mai mult o fotografie inainte de a o cumpara.

“Pe pietele mult mai dezvoltate, criza a adus o scadere a preturilor pentru lucrarile artistilor cotati artificial, iar contextul actual le-a scazut considerabil cota si i-a adus la nivelul la care trebuie sa fie. In Romania, piata fiind la inceput, nu a ajuns inca la nivelul la care preturile sa fie exagerat de ridicate”, completeaza Violeta Sarbu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri