2 / 6

Strategia unei galerii de fotografie in vreme de criza

Atunci cand a infiintat galeria de fotografie Karousel, Violeta Sarbu nu si-a stabilit obiective legate de vanzari, fiind constienta de caracterul atipic al unui business nou in Romania (o galerie nu e in regim de consignatie, iar odata ce a optat pentru un artist, se ocupa atat de vanzarea lucrarilor sale, cat si de promovarea fotografului si de impunerea viziunii lui artistice pe piata).

“Singura estimare pe care am facut-o la inceput a fost legata de ajungerea la break even, care s-a produs, astfel ca investitia initiala de 20.000 de euro a fost recuperata in primele luni”.

Pe parcursul anului, Violeta Sarbu a realizat insa ca modelul de business pe care l-a abordat la inceput nu era cel mai potrivit pentru rezultatele la care isi dorea sa ajunga. Fiind o afacere foarte flexibila, a remodelat-o din mers.

A inceput prin ajustarea costurilor, a schimbat locatia, intrucat a realizat ca nu are nevoie de o locatie fixa in mijlocul Capitalei si nici de angajati full time. A ales sa iasa din galerie cu expozitiile si sa asocieze acest segment de arta cu altele, iar un exemplu in acest sens este participarea la Festivalul International de Film Transilvania de la Cluj (TIFF).

“Am incercat sa aduc arta la oameni, sa merg in locuri pe care oamenii le frecventeaza si consider ca aceasta este cea mai buna strategie pentru un business bazat pe relatiile interpersonale”, spune Violeta Sarbu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri