4 / 6

Fotografiile trebuie pescuite, nu vanate

Andrei Pandele considera ca valoarea unei fotografii sta in unicitatea sa, asa ca nu s-a specializat pe un anumit segment al acestei arte, ci marturiseste ca este adeptul cadrelor care surprind viata de zi cu zi a oamenilor, de care se impiedica fara sa vrea: “Este mai productiv sa pescuiesti fotografia decat sa o vanezi”.

Asa se explica faptul ca majoritatea fotografiilor sale sunt instantanee in miscare care spun o poveste cu privire la epoca in care au fost facute, dar ii aduc si regretul sutelor de imagini care i-au trecut prin fata ochilor, dar pe care le-a ratat intrucat, in trecut, “era dificil sa ai mereu aparatul de fotografiat dupa tine”.

Acesta este si motivul pentru care nu are o fotografie preferata a sa, ci o selectie de sute de fotografii care ii plac pentru caracterul lor irepetabil printre care se numara cele ale unor cladiri vechi din Bucuresti, demolate in anii `80, Casa Poporului in diferite stadii ale constructei si si aspecte ale vietii oamenilor simpli.

“Initial nu intentionam sa fac o expozitie cu fotografiile pe care le faceam. Scopul meu era sa scriu o carte in care sa suprind cladirile vechi ale Bucurestiului, pe care generatiile urmatoare nu vor mai avea cum sa le vada. M-a ajutat foarte mult si faptul ca, fiind arhitect, aflam cu ceva timp inainte care cladiri urmau sa fie distruse”.

Astazi, fotografiile lui Andrei Pandele realizate in anii `80 sunt cele mai cerute la expozitiile si festivalurile internationale de fotografie, iar preturile obtinute pentru vanzarea lor variaza intre 300 euro – o fotografie de marime A4 - si 2.000 de euro – pentru o fotografie vanduta la Marsilia.

In plus, avand in vedere tema fotografiilor sale, regizorul Cristian Mungiu i-a propus realizarea unei expozitii pentru lansarea celui mai recent film al sau, “Amintiri din epoca de aur”, pentru a da o nota de autenticitate evenimentului.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri