2 / 5

Scadere pe segmentul corporate in 2009

Efectele crizei s-au vazut la sfarsitul anului 2009, mai mult in partea operationala, iar la nivelul pietei, anumite proiecte estimate sa fie initiate in 2009 au stagnat din cauza lipsei finantarilor.

“Fata de 2008 am inregistrat o scadere dramatica, de 28% a cifrei de afaceri, pe toate diviziile. Astfel, daca in 2008 cifra de afaceri la nivel de grupe era de 796.000 euro, anul trecut a ajund la valoarea de 573.120 de euro”, declara Irina Petrescu (foto), despre Ecovital Spa Management, firma pe care o conduce.

De asemenea, Liliana Paraipan remarca in cazul Eden Spa o scadere semnificativa pe segmentul corporate, vanzarile de abonamente/cadouri catre companii reducandu-se fata de anul 2008. La nivel de clienti individuali insa clientela fidela si-a mentinut obiceiurile de consum, iar Eden Spa a avut aproximativ 2.000 de clienti noi in 2009.

Pentru locatia din Primaverii, in 2009, am inregistrat o scadere de 12% fata de 2008, ceea ce cred eu este foarte rezonabil in conditiile economice generale actuale”, spune proprietara Eden Spa.

In plus, in acest context, la spa-ul pe care il administreaza nu a operat modificari de preturi si nu isi propune acest lucru in viitorul apropiat.

In ceea ce priveste comportamentul consumatorilor reprezentati de spa-uri si centre de wellness, Irina Petrescu declara ca la Ecovital Spa Managemet (companie furnizoare de produse cosmetice profesionale pentru centre infrumusetare, hoteluri si spa-uri, echipamente si tehnologie inalta dar si consultare si management specializat pe industria spa) este evidenta selectivitatea consumatorului in 2009, dar si scaderea puterii financiare, la nivelul achizitiilor de produse de retail, in centrele spa&wellness.

In plus, ea adauga faptul ca s-a constatat si o diminuare a frecventei vizitelor consumatorilor in centrele de infrumusetare si spa-uri.

Cu privire la consumatorii finali de servicii oferite de un spa, Liliana Paraipan a observat ca cei care trec pragul Eden Spa acorda o mai mare atentie calitatii serviciilor si a produselor pe care le platesc

“De asemenea, clientii sunt mai sensibili la promotii sau oferte speciale, ceea ce ne permite sa fim foarte activi din punct de vedere marketing si promovare”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri