6 / 7

O analiza pe piata mall-urilor

Liberty Center, mall inaugurat in 2008, este unul dintre cele mai putin performante din Capitala, pe acest segment de piata, avand in vedere faptul ca 30% dintre chiriasi au parasit deja locatia.

Consultantii CPP considera ca principalele cauze ale insuccesului sunt locatia si mixul neinspirat de brand-uri, insa adauga faptul ca proprietarii intentioneaza sa remedieze situatia alocand un buget de 1 milion de euro pentru promovare in 2010.

La sfarsitul anului 2009 s-a deschis Afi Palace Cotroceni, cel mai mare mall din tara la acea vreme. Inaugurarea inaintea Sarbatorilor de iarna a asigurat un nivel inalt al vanzarilor si un trafic bun al cumparatorilor si vizitatorilor, insa, chiar daca la inceput de 2010 traficul ramane cel mai ridicat in comparatie cu celelalte mall-uri din Capitala, retailerii se confrunta cu o scadere a vanzarilor.

Baneasa Shopping City este considerat in continuare ca facand parte dintr-un segment superior celorlalte mall-uri, datorita mixului de branduri si apropierii de zona de nord a Capitalei. Cu toate acestea, anul 2009 s-a caracterizat prin scaderi drastice ale vanzarilor si inchiderea a 10 magazine.

In plus, majoritatea retailerilor si-au renegociat nivelul chiriilor, obtinand scaderi de pana la 30% din valoare initiala. Peek&Cloppenburg a fost unul dintre singurele magazine mai putin afectate de criza din Baneasa Shopping City, iar cele mai performante brand-uri premium au fost P&C, Hugo Boss si Ralph Lauren.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri