5 / 6

Marius Ghenea, FIT Distribution: "Criza i-a intors pe manageri catre viata personala"

Marius Ghenea (foto), presedintele FIT Distribution, spune ca nu este greu sa te desprinzi de responsabilitatile specifice functiei pe care o detii, atunci cand ai o agenda clara si bine planificata.

Incerc sa imi planific in avans si cat mai atent activitatea profesionala, astfel incat sa pot sa aloc intotdeauna timp si pentru viata personala. Este adevarat, eu nu sunt implicat in prezent in mod operational in niciuna dintre companiile in care investesc, dar in realitate, ca investitor de tip business-angel, sunt totusi cvasi-executiv alaturi de echipele de antreprenori si management din aceste companii”, marturiseste Ghenea.

El specifica insa ca avantajul sau este acela ca nu are un program de birou tipic, nu este legat de acele ore fixe, si nu crede ca vreun manager eficient mai este cu adevarat legat de asemenea orare, de tip "de la noua la cinci" (nine to five).

Pentru un manager implicat operational 100% intr-o activitate, problema poate avea aspecte acute, deoarece daca este o situatie de forta majora la birou, nu poti pur si simplu spune "nu ma intereseaza, eu trebuie sa merg la programul meu din viata personala». Din aceasta cauza, se intampla de multe ori (mi s-a intamplat si mie in trecut) ca viata profesionala sa intre in mod dur, chiar abuziv, in viata personala”, adauga presedintele FIT Distribution.

De asemenea, el subliniaza faptul ca e bine de pastrat un echilibru, la orice varsta si in orice situatie (profesionala sau personala), chiar daca in diverse momente ale vietii, un om de afaceri regleaza acest echilibru in procente .

“Criza economica a avut, din acest punct de vedere (si nu vorbesc doar despre mine, am vazut acest lucru si la alti colegi, prieteni, amici), un efect de re-echilibrare a vietii managerilor si oamenilor de afaceri catre viata personala. Pe de o parte, cu toate implicatiile restructurarilor de business din ultimii 2 ani, timpul a inceput parca sa curga putin mai incet, lasand mai multa flexibilitate pentru viata personala”, observa Ghenea.

Pe de alta parte, el considera ca, prin analiza personala sau asistata (psihologi, mediatori, facilitatori, instructori de meditatie sau tehnici spirituale asiatice), oamenii de afaceri au inceput sa pretuiasca mai mult, in aceasta perioada, viata personala, ca un loc sigur si necesar, intr-o perioada altminteri tulbure.

In ceea ce priveste greselile facute in acest sens, Marius Ghenea pune in capul listei lipsa eficientei: “Este un cerc vicios din care ulterior poti foarte greu sa mai iesi. Putem sa dam vina pe lipsa de time-management, pe proiectele numeroase si importante pe care le avem de realizat, dar in realitate, este foarte simplu: cu cat stam mai mult, cu atat realizam mai putin in plan profesional (cel putin din perspectiva productivitatii, daca nu si in termini calitativi/cantitativi).

Din acest punct de vedere, o carte de referinta pe care o recomanda cititorilor Wall-Street este "Saptamana de lucru de patru ore", in care Timothy Ferriss arata cum poti de fapt sa rezolvi toate lucrurile importante intr-un interval de timp mult mai scurt decat credem de obicei, eliminand tot ce nu este important, tot ce este inutil, tot ce este ineficient.

Cititi si alte carti recomandate de Marius Ghenea intr-o sectiune speciala pe blogul personal

Cele mai importante sfaturi:

- daca faceti compromisuri in echilibrul dintre munca si viata, faceti-le cat mai devreme in viata, pentru ca mai tarziu va fi din ce in ce mai greu
- nu neglijati niciodata weekend-ul, ca o modalitate de a va reincarca bateriile
- calatoriti mult, faceti vacante frumoase, pline, aventuroase, pentru ca si acestea contribuie mult la incarcarea bateriilor
- nu renuntati la micile pasiuni, hobby-uri, tineti cu dintii de ele, pentru ca ele sunt un refugiu extraordinar in momentele dificile
- pastrati legatura cu prietenii, cu familia: prietenii adevarati sunt cei care va vor ajuta sa treceti peste momentele dificile de la birou, si nu invers


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri