4 / 5

Ce ii lipseste zonei Lipscani

Spre deosebire de Bucuresti, in Budapesta, Praga si Bratislava, etajele superioare ale cladirilor din zona istorica au fost renovate si au destinatie rezidentiala, fiind folosite si ca spatii de birouri. O alta deosebire consta in faptul ca in unele zone orarul de functionare al restaurantelor de la parter este restrictionat pana la ora 1 noaptea, iar in altele exista planuri pentru stabilirea unor restrictii.

Mai mult, in Budapesta exista planuri pentru extinderea zonei pietonale, pentru imbunatatirea accesului si realizarea de parcari pentru biciclisti, precum si pentru extinderea zonelor comerciale stradale, motiv pentru care exista restrictii in constructia de centre comerciale in centrul orasului, explica Laura Bencze. “Daca locurile de parcare in Budapesta nu reprezinta o problema iminenta, in Praga acesta este unul din aspectele deficitare”, subliniaza ea.

In ceea ce priveste posibilele imbunatatiri care ar putea fi aduse spatiilor din Centrul Vechi al Bucurestiului, consultantii CBRE considera ca pentru a pregati eventuala venire a chiriasilor internationali in zona, prin magazine de mari dimensiuni, ca oferta de retail din zona Lipscani trebuie sa fie diversificata si sa cuprinda mai mult decat restaurante si cafenele.

“Magazine de suveniruri, magazine ale unor designeri locali, magazine de cosmetice, accesorii, plus eventuale unitati profilate pe design interior isi au locul in aceasta zona – ele ar putea beneficia de traficul de turisti non-business din zona, dar si de apetitul bucurestenilor pentru cumparaturi. In mod evident, finalizarea proiectelor de infrastructura demarate de autoritatile locale, plus crearea acestor noi parcari publice, sunt esentiale pentru succesul pe termen lung al acestei zone de cumparaturi”, a incheiat Luiza Moraru.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri