3 / 9

Salveaza Vieti - “Nu ma ignora!”

Campania asociatiei Salveaza Vieti pentru crearea primului Centru de Excelenta din Romania pentru tratarea cancerului la copii a fost singura campanie realizata pentru un ONG care a luat Gold Effie anul acesta.

Purtand amprenta creativa a agentiei Graffiti BBDO, campania “Nu ma ignora!” a strans in patru luni peste 1,1 milioane de euro. Campania a fost impartita in doua etape: in luna decembrie, ONG-ul s-a adresat mediului de business, comunicand facilitatea de a redirectiona 20% din impozitul pe profit catre o cauza nobila. Campania Salveaza Vieti a fost prima initiativa de a comunica public facilitatea fiscala de redirectionare a 20% din impozitul pe profit, care este foarte putin cunoscuta in Romania, chiar daca exista in codul fiscal inca din 2004.

Mesajul a fost transmis in luna decembrie prin spoturi TV, radio, print si bannere online, precum si prin articole de presa si stiri de televiziune. Campania a fost sustinuta si printr-un parteneriat cu Pro TV. La sfarsitul lunii, peste 350 de firme de varii dimensiuni redirectionasera catre Salveaza Vieti circa 400.000 de euro.

In urmatoarele trei luni, pana la finalul lui martie 2011, campania s-a adresat publicului larg, care a putut sa doneze doi euro printr-un SMS la 858. Aceasta noua componenta a campaniei a avut parte de executii diferite de campania din decembrie pentru toate mediile de comunicare. Au fost trimise aproape 200.000 de SMS-uri. De asemenea, Fundatia Vodafone, partener al campaniei, a donat 350.000 de euro.

La crearea campaniei au contribuit pro bono agentiile Graffiti BBDO, Free Communication, MEC Romania, OMD si Kaleidoscope.

In total, s-au strans peste 1,1 milioane de euro care vor fi folositi pentru constructia, in cadrul Clinicii de Oncopediatrie din Timisoara, a doua camere sterile si a unui laborator de biologie moleculara si citogenetica, necesar pentru diagnoza si tratamentul leucemiei si a altor tipuri de cancer limfatic. Existenta unui astfel de centru de excelenta va contribui la cresterea ratei de succes in tratarea cancerului la copii de la circa 50%, cat e acum in Romania, catre media europeana de peste 80%. In prezent, lucrarile la centrul din Timisoara sunt in curs.

Nota: Redactorul Wall-Street.ro a participat la construirea si implementarea campaniei “Nu ma ignora”, ca voluntar al asociatiei Salveaza Vieti.
Campania a mai obtinut premii pe categorii si Marele Premiu la Gala Societatii Civile si la Gala Oameni pentru Oameni.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri