Codul fiscal permite, incepand din 2004, ca firmele sa redirectioneze 20% din impozitul pe profit datorat statului catre un ONG, fara nici o cheltuiala suplimentara. Suma redirectionata trebuie sa fie insa mai mica de 3 la mie din cifra de afaceri.

„PIB-ul Romaniei este de aproximativ 140 miliarde de euro. Impozitul pe profit reprezinta 2% din PIB, adica 3 miliarde de euro. 20% din impozitul pe profit inseamna 600 de milioane de euro. Daca luam in considerare corectiile, cazurile in care suma depaseste 3 la mie din cifra de afaceri, tot raman 400 de milioane de euro. Cate se pot face cu 400 de milioane de euro, platiti nu de trei ori cat face”, a explicat Gabriel Biris, in cadrul conferintei de lansare a campaniei de strangere de fonduri pentru crearea primului Centru de excelenta in tratarea leucemiei si a cancerului limfatic din Romania, organizata de asociatia Salveaza Vieti.

Avocatul a adaugat ca redirectionarea a 20% din impozitul pe profit – o facilitate fiscala prea putin cunoscuta de catre manageri si antreprenori - nu presupune cheltuieli suplimentare. Pentru ca suma sa fie dedusa din impozitul pe profit aferent anului 2010, platile trebuie facute pana la 31 decembrie.

„Poate unii manageri isi fac calculele astfel incat sa nu aiba costuri suplimentare, dar nici sa nu-i dea statului mai mult decat i se cuvine. Banii dati unor astfel de proiecte vor fi incomparabil mai bine cheltuiti decat in bugetul de stat”, a punctat Biris.

1 milion de euro pentru salvarea copiilor bolnavi de leucemie

Citeste si:

Prin campania lansata astazi, asociatia Salveaza Vieti isi propune sa colecteze 1 milion de euro pentru crearea primului Centru de excelenta in diagnoza si tratamentul cancerului limfatic din Romania, in cadrul Clinicii de Oncopediatrie Louis Turcanu Timisoara. Printre dotarile necesare se numara un laborator de biologie moleculara si citogenetica si cel putin doua camere sterile necesare transplantului de celule stem.

Existenta unui astfel de centru in Romania ar contribui la cresterea ratei de succes in tratarea cancerelor de sange la copii si adolescenti de la circa 50%, cat este in prezent, catre media europeana de peste 80%.

„Potentialul Clinicii de la Timisoara este imens. Exista deja acolo medici extraordinari si dotari performante, totusi departe de standardele europene. Asa ca, impreuna cu doamna doctor Margit Serban, care a transformat prin forte proprii clinica intr-unul dintre cele mai bune spitale din Romania, ne-am propus sa facem un prim pas in directia infiintarii unui Centru de Excelenta. Metoda identificata este unica in istoricul campaniilor sociale de la noi, si anume utilizarea facilitatii fiscale prin care orice companie din Romania poate alege sa redirectioneze 20% din impozitul pe profit pentru a da o sansa in plus copiilor aflati in tratament. Si speram ca initiativa Salveaza Vieti va strange cea mai mare suma obtinuta pana acum printr-o campanie sociala in Romania”, a declarat Carmen Uscatu, Presedinte Salveaza Vieti.

Actiunea de strangere de fonduri este insotita de o ampla campanie de comunicare, realizata de agentiile Graffiti BBDO (ATL), Kaleidoscope (online), MEC (media) si Free Communication (PR). Fundatia Vodafone Romania este partener al proiectului.