2 / 9

Sorin Tranca, Friends: Fiecare carte fertilizeaza un sambure de gandire

Sorin Tranca (foto), director de creatie al agentiei de publicitate Friends Advertising, a scris prefetele cartilor “Exceptionalii”, “Triburi”, de Seth Godin si “Out of our mind”, de Ken Robinson. Cu toate acestea, spune ca nu citeste carti de leadership dintr-o prejudecata, probabil o ramasita a aversiunii fata de lecturi de tipul "self-made".

“Lecturile sunt importante pentru un om de business, asta cred si voi sustine mereu. Nu stiu in ce masura. Sunt oameni care nu citesc nimic si sunt geniali in abordari, altii care citesc mult si nu reusesc sa puna mare lucru in aplicare. Exista un cliseu, acela al cartii care schimba oameni. E, probabil, adevarat, insa eu cred ca fiecare carte te schimba, adauga ceva, fertilizeaza un sambure de gandire. Deci da, dragi oameni de business, cititi cat mai mult, mai ales ca, nu-i asa, suntem in ceea ce se cheama «economia cunoasterii». Unde... nu trebuie sa facem economie de cunoastere”, spune el.

O carte cu aplicatie de business pe care Sorin Tranca ar recomanda-o oricui este cartea lui Alan Greenspan, “Era turbulentelor”, o “carte cu perspectiva macroeconomica, scrisa de legendarul presedinte al Federal Reserve pe post de autobiografie”.

Din aceeasi zona, creativul Friends Advertising mai apreciaza “Intoarcerea economiei declinului", de Paul Krugman, care ajuta cititorii sa inteleaga cum functioneaza pietele. “Freakonomics” este o alta carte pe care el o recomanda-o oricui este implicat in procese de business, iar pe lista sa mai intra "Outliers" ("Exceptionalii") lui Gladwell si "Tipping Point", a aceluiasi autor.

"Jack Trout va poate invata repede si bine ce inseamna marketingul ca tool de business, Steven Johnson va poate ajuta sa-ntelegeti «De unde vin ideile bune», iar Nassim Taleb, in «The Black Swan» va pune pe masa o lectura fascinanta a improbabilului. Nu in ultima instanta, pe lista mea scurta intra o cartulie mica-mica, a lui Paul Arden, unul din cei mai importanti creativi ai publicitatii, cu a carui «It's Not How Good You Are, It's How Good You Want to Be» va puteti delecta oricand intrati intr-un impas, pentru ca este o lectura de fiecare data proaspata, plina de geniu si bun-simt, rar lucru intre aceleasi coperti”, afirma Tranca.

El alege cartile pe baza recomandarile care apar, sau da pur si simplu peste o carte cautand diverse lucruri, intr-o documentare. Alteori, discutiile cu prieteni sau parteneri sunt cele care dau idei.

“Construim o biblioteca la Fundatia Friends For Friends, deci de la o vreme am inceput sa caut mai mult, sa ma comport si ca un mic curator de lectura si lecturi, din dorinta de a fi mai util celor ce intreaba si vor sa citeasca, sa invete”, mai spune el. [Citeste aici mai multe despre biblioteca din sediul Friends Advertising]

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri