2 / 5

Promotiile, de doua feluri: Cele ce ofera reduceri si cele care ofera premii

Maia Novolan, director general la Syscom Digital, spune ca romanii iubesc activarea unidirectionala a campaniilor, cele in care se ofera trei produse la pretul a doar doua sau pur si simplu un anumit produs are pretul mai mic pe o perioada de timp.

“Cu toate acestea, observam ca, din cauza faptului ca au devenit deja extrem de uzuale, nu vor mai avea atat de mult succes in viitorul apropiat”, sustine Novolan. Ea considera ca o alta varianta pe care trebuie sa o ia in calcul cei ce realizeaza promotii este abordarea bidirectionala – patrezi pretul neschimbat dar faci concursuri, loterie.

“Campania nationala de acest fel ar trebui sa aiba, pe termen lung, scopul de a loializa clientii si de a produce baze de date despre ei, liste care se vor dovedi extrem de importante in viitor. Totodata, acest gen de campanii permite interactionarea mai facila si eficienta cu clientii – ori prin SMS-uri ori pe Web”, considera Maia Novolan.

Minusurile acestor campanii ar fi preturile uneori mai ridicate (mai ales cu logistica, in cazul oferirii de premii la nivel national) dar si asumarea riscurilor ca piata/consumatorii nu vor raspunde. 90% dintre promotiile bidirectionale se realizeaza prin SMS-uri si Web si durata pentru o promotie nationala nu trebuie sa fie mai mica de 12 saptamani.

“In primele doua saptamani clientii abia afla de concurs/promotie. Apogeul este atins de obicei in saptamanile 8-10”.

Maia Novolan subliniaza ca este important ca premiile mici si multe sa fie oferite doar daca e facil ca utilizatorii sa intre in posesia lor.

Totodata, pentru acestea, este important sa nu frustrezi clientii prin indeplinirea multor formalitati de primire. “Inainte de a lansa campania, afla preferintele consumatorilor tai. In general, este bine ca mecanica promotiilor nationale sa fie simpla, daca targetul nu este format din “promotion freaks”, tineri inovatori. De asemenea nu trebuie absolut sub nicio forma sa se foloseasca in mecanism «trimite seria bonului de casa»”, subliniaza Novolan.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri