2 / 6

Regiile noastre sunt mai puternice decat ale lor

Cea mai mare parte din banii asborbiti de reclama pe site-uri trece prin conturile regiilor de publicitate – brokeri care negociaza cu clientii sau cu agentiile vanzarea de spatiu publicitar pentru site-urile cu care au incheiat parteneriate. In acest moment, aproximativ 80% din bugete sunt consumate pe site-uri reprezentate de regii, potrivit Magdalenei Zander, director de vanzari al regiei Boom. Procentul scade pana la 65-70% pentru Orlando Nicoara, director general MediaPro Interactiv (MPI) si creste pana la 85% in viziunea lui Val Voicu, director general AdEvolution.

Calin Rotarus, Managing Director ARBOinteractive, ne indica studiul publicat pe vivi.ro. “Harta publicitatii online din Romania” realizata de Octavian “Vivi” Costache arata ca, din punctul de vedere al audientei, primele patru regii de publicitate (Boom, ARBOmedia, AdEvolution si MediaPro Interactiv) aduna aproximativ 90% din piata. Potrivit aceleiasi harti, insa, numarul de romani cu acces la Internet se apropie de 15 milioane, mult peste cifra oferita de alte studii de piata.

Puterea de care dispun regiile pe piata online din Romania e un subiect recurent in industrie. Fata de Polonia, unde portalul Onet.pl ocupa circa 37% din piata sau fata de Ungaria, unde primii trei jucatori isi impart aproximativ 70% din piata, Internetul romanesc este inca dominat de regii si nu de site-uri individuale. “E un fapt real, in .ro piata e complet atipica fata de regiune, aici regiile fac regulile pe piata si inca doi-trei ani situatia va ramane la fel. Asa a fost formata piata din 2000”, ne-a declarat Orlando Nicoara.

Site-urile care aleg sa se vanda prin intermediul regiilor sunt, in general, cele care nu au puterea financiara de a-si sustine o echipa proprie de vanzari sau de a-si cumpara propriul adserver (instrument folosit in marketingul online). Practic, regia aduna sub umbrela sa mai multe astfel de site-uri, putand sa ofere advertiserului un pachet de produse cu audienta relativ ridicata. Pentru rolul sau de mediator, o regie percepe un comision mediu de 30% din valoarea tranzactiei.

“Regia iti ofera un serviciu de reprezentare care are o anumita calitate. Poti sa incerci sa te vinzi si singur. Dar brusc, descoperi ca nu ai serverul perfect sau ca nu ai oameni suficient de pregatiti”, spune Calin Rotarus, de la ARBOinteractive.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri