5 / 6

2008 tendinte in publicitatea online

Una din putinele certitudini ale publicitatii online din Romania este ca va creste si in 2008 mai mult decat oricare din celelalte medii. Vor creste bugetele investite in online, in general, si cele adresate proiectelor speciale, in particular. Partea de online interactive va creste si ea.

Un pas important pentru Internet va fi furnizarea, in luna mai, a primelor date ale Studiului Audienta si Trafic Internet (SATI) al Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). “Abia cu aparitia acestor date putem vorbi despre planning online pe baze stiintifice, in care audienta este determinata si in care exista posibilitatea de a optimiza campaniile astfel incat sa putem vorbi cu adevarat despre un management veritabil al investitiilor in media online”, crede Marius Pahomi.

Datele SATI vor aduce mai multe detalii despre utilizatorii site-urilor, si despre profilul acestora. “Se va vedea ce site-uri au un trafic mare, dar irelevant pentru cumparatorul de publicitate”, spune Calin Rotarus (foto).

Cota regiilor de publicitate online va scadea, in conditiile in care tot mai multi publisheri mari vor incepe sa se vanda singuri, potrivit Magdalenei Zander.

“In timp, publisherii mari se vor vinde direct, iar regiile de publicitate vor agrega site-urile mici, care nu-si permit un departament de vanzari”, crede si Calin Fusu, CEO Neogen.

Pe de alta parte, Val Voicu sustine ca regiile isi vor pastra cotele de piata. “Nu o sa asistam la declinul brokerilor. Uitati-va la Olanda si Franta, tari in care zona de brokeraj este bine definita si isi pastreaza ponderea pe piata”. In plus, piata din Romania e cladita pe site-uri de nisa, care sunt sustinute de regii, si nu are un portal ca Onetul polonez, care sa absoarba aproape 40% din piata. Vom asista, in schimb, la achizitii si coalizari, crede seful AdEvolution.

“Regiile de publicitate online nu vor disparea, insa vor fi nevoite sa se reinventeze”, spune Marius Pahomi. “Cea mai frecventa forma va fi aceea a asa numitelor «Blind Networks», adica retele media cu reach extreme de mare, provenit din sute/mii de website-uri medii si mici, bloguri sau spatii nevandute pe marile portaluri”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri