3 / 6

Migratii de oameni si de site-uri

In vanzarile de publicitate online lucreaza putin peste 100 de oameni – un numar prea mic pentru volumul de munca necesar. “E clar ca nu avem destui oameni. Si asta nu e o chestie pe care s-o inveti la scoala. Nu cred ca daca ai facut un MBA de doi ani, gata, stii sa vinzi publicitate. E un proces care dureaza ani de zile”, este de parere Val Voicu (foto).

Numarul mic de oameni cu experienta explica si migratiile intre regii, crede Orlando Nicoara. Infiintarea MPI a coincis cu plecarea lui Nicoara si a echipei sale de la NetBridge, anul trecut. Tot in 2007, Magdalena Zander s-a mutat de la ARBOmedia la Boom, iar infiintarea departamentului de vanzari al Grupului Realitatea-Catavencu a coincis cu mutarea lui Sorin Jianu de la Boom.

Migratiile din publicitatea online romaneasca nu se rezuma la oamenii din vanzari. Portofoliile regiilor se afla si ele intr-o continua reconfigurare. Una din cele mai recente mutari a fost plecarea GSP.ro de la AdEvolution (care vinde publicitate si pentru dailybusiness.ro, frontnews.ro, feminis.ro, advocat.net) spre Boom (referat.ro, site-urile Vodanet, Imedia si Netbridge).

“A fost o decizie strategica a companiei noastre, alaturi de cele de schimbare a platformei tehnologice a site-ului si de semnarea unui contract cu un nou provider de net. Practic, GSP a trecut la un nivel superior din toate punctele de vedere, iar rezultatele se vad. Am depasit 1,1 milioane de unici in ultima luna”, ne-a declarat Augustin Roman, director executiv al companiei Unlimited Sport Media, care administreaza si site-ul Gazetei Sporturilor.

“Plusurile sint de partea Boom-ului. Din toate punctele de vedere: transparenta fata de client (GSP), comunicarea cu acesta, oferta financiara”, explica Roman diferenta dintre abordarile de business ale regiilor Boom si AdEvolution.

Pe de alta pare, Grupul Realitatea-Catavencu, care vindea publicitate prin intermediul Boom, a incheiat la inceputul anului un parteneriat strategic cu AdEvolution, care presupune vanzarea la pachet a celor doua portofolii de site-uri. Totodata, GRC se vinde si singur, prin departamentul de vanzari infiintat in toamna anului trecut.

O formula atipica in ceea ce priveste vanzarea de publicitate online e folosita de trustul de presa Ringier. Elvetienii si-au impartit site-urile ziarelor intre mai multe regii. Astfel, evz.ro se vinde prin ARBOmedia, iar capital.ro si libertatea.ro apartin de Splendid Media Interactiv. “Am ales agentii diferite pentru a putea compara performantele partenerilor nostri, dar si pentru a naste o competitie constructiva intre acestia”, ne-a declarat Marius Hagger, manager general Ringier Romania.

Potrivit lui Hagger, Ringier ia in considerare infiintarea unui departament propriu de vanzari. “Daca ne uitam la situatia din pietele dezvoltate in acest domeniu, putem observa ca internalizarea vanzarilor pentru online este un trend general si ca, in realitate, vanzarile de publicitate pe online nu sunt tratate diferit din acest punct de vedere fata de vanzarile traditionale (print, TV). In prezent evaluam acest model si este posibil sa il adoptam in viitor. Cum anume ar urma sa organizam totul – aceasta ramane de vazut”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri