4 / 6

Ce castigi si ce pierzi atunci cand te vinzi singur

Internalizarea vanzarilor a fost, in ultimul an, o optiune destul de indragita in randul jucatorilor din online, printre care: Internet Corp (care vindea publicitate prin AdEvolution), Sanoma Hearst (Splendid Media Interactiv), Neogen (MediaPro Interactiv) sau Mirabilis (care a renuntat la colaborarea cu ARBOmedia, si-a infiintat un departament propriu de vanzari, iar apoi a incheiat un parteneriat cu recent infiintata regie Upgrade Media).

De ce ar vrea un grup de site-uri sa se vanda singur? Interactiunea directa cu clientul care isi face publicitate, posibilitatea dezvoltarii unor proiecte speciale in toata reteaua, maleabiliate in crearea ofertelor, pretul mai mic si volumul mai mare in vanzari sunt cele cinci argumente enumerate de Stefania Croitoru, director de publicitate la Neogen.

Site-urile Neogen aduna un volum de utilizatori comparabil cu cel al unei agentii de media, iar acest lucru i-a permis companiei sa-si creeze propriul departament de vanzari, explica Stefania Croitoru. In plus, regiile calculeaza numarul de unici ca suma pentru fiecare site in parte, de unde rezulta numere duplicate. Utilizatorii unici, deduplicati, ai intregii retele de site-uri Neogen se ridica la 1.200.000 pe luna.

Grupul de presa Sanoma Hearst Romania a renuntat la colaborarea cu regia Splendid Media Interactiv la sfarsitul lui 2007 pentru ca nu a fost multumit de prestatia regiei si a considerat ca s-ar descurca mai bine daca si-ar gestiona intern vanzarea de publicitate online, potrivit Adinei Vasilescu, New Media Publisher Sanoma Hearst Romania.

“Avand deja contacte foarte bune in agentiile de publicitate, dar si la clienti directi, avem sanse mari sa ne vindem mai bine si publicitatea online. Principalele motive pentru care nu am facut-o mai devreme au fost lipsa unui portofoliu de site-uri suficient de convingator, pe de o parte, si dorinta de a ne concentra mai mult pe dezvoltare si achizitii, pe de alta parte”, a spus Adina Vasilescu. Dupa cumpararea miresici.ro si parinti.com, Sanoma Hearst detine un portofoliu de noua site-uri, pe care vrea sa si-l largeasca prin alte achizitii si lansari.

“In principiu, cred ca orice site se poate vinde sngur, dar pentru a avea succes trebuie sa aiba un content bun, trafic suficient de mare si cel putin un om de vanzari priceput in ale online-ului. Si sa fie capabil de a oferi clientilor rapoartele (uneori foarte complexe) cerute de acestia”, conchide Magdalena Zander (foto).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri