5 / 6

Guru mai mici

O alternativa la conferintele cu vorbitori din The Thinkers 50 sunt evenimentele mai mici, care aduna pana la 300 de participanti si care abordeaza probleme specifice si tendinte ale businessului international. In aceasta categorie se incadreaza si evenimentele Evensys, care integreaza in general practicieni activi in domeniile lor, si nu persoane cu statut de guru.

“Evensys a ales sa aduca multi din oamenii momentului in domeniile pe care le acopera. Daca in trecut aveai nevoie de ani de zile de recunoastere in industrie, mediul dinamic actual a schimbat regulile jocului. Acum trebuie sa fii in contact cu acei «movers & shakers» si cu ideile noi de astazi sau de maine, nu de ieri”, a spus Cristian Manafu, partener Evensys. “Aceasta pozitionare ne permite invitarea unui numar mai mare de vorbitori internationali pe eveniment, avand déjà conferinte cu patru, sase sau chiar zece invitati straini”, a adaugat Manafu.

Pentru firma de trainig si consultanta Codecs, organizarea de conferinte de business este doar o activitate conexa, prin care nu se urmareste obtinerea profitului, a spus Catalin Ionescu, presedinte Codecs. “Nu ne dorim profit din aceste evenimente. Nu este businessul nostru”. Cu toate acestea, in octombrie anul trecut, compania l-a adus in tara pe Charles Handy, unul din ganditorii prezenti in The Thinkers 50. Handy a fost invitat prin The Open University Business School din Marea Britanie, scoala reprezentata de Codecs in Romania.

Bucurestenii se apropie de un nivel de saturatie in ceea ce priveste conferintele guru, crede Eugen Dragomir, director al diviziei de Consultanta in Dezvoltarea Organizationala si Training, Codecs. “Cred ca in Cluj, Iasi, Timisoara ar avea mai mult succes”, a spus Dragomir, care evalueaza piata la 1,1 milioane de euro.

Nici IAA Romania nu isi propune sa faca profit din organizarea de evenimente de business, potrivit lui Victor Dobre, director executiv al asociatiei. Din 2005, cand l-a invitat pe Jack Trout in Romania, IAA organizeaza anual cateva seminarii cu specialisti renumiti din marcommul international. Pe 24 aprilie, Shasi Tharoor, subsecretar general ONU pentru Comunicare si Informatii Publice, va sustine un seminar in Bucuresti, la invitatia IAA. Tema inca se negociaza, dar este probabil sa fie brandingul de tara. Participarea se va face pe baza unor invitatii, care vor fi impartite profesionistilor din marketing si politica.
IAA negociaza tarife preferentiale cu invitatii sai. “Ne cer foarte putin. Stiu ca nu facem bani de urma lor, ca suntem o organizatie non-profit a industriei”, a spus Dobre.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri