3 / 8

TV-ul musca din cota de piata a printului si a outdoor-ului

Chiar daca le asteapta o toamna secetoasa, posturile de televiziune raman in continuare cele mai importante destinatii pentru bugetele advertiserilor, cu o cota de piata de 65% in 2007. “Disproportionarea TV-ului este o caracteristica a zonei, se intampla la fel si in tarile din regiune”, explica Octavian Popescu.

TV-ul a atras bugete de 310 milioane euro net in 2007, in crestere cu 36% fata de anul anterior. Pentru 2008, Initiative estimeaza o piata a publicitatii TV de 383 milioane euro. Cota de piata a televiziunii versus celelalte medii a crescut cu trei puncte procentuale – “furate” de la print si outdoor.

Cele mai mari grupuri de presa autohtone au scos profituri semnificative din posturile de televiziune. Pro TV S.A. a inregistrat anul trecut un profit de 44 milioane euro, in timp ce concurentul Antena 1 a raportat un profit de 21 milioane euro. Realitatea-Catavencu, grup in expansiune, a avut pierderi de circa opt milioane euro.

La sfarsitul lui 2007 existau 38 de statii TV romanesti. Toti marii jucatori au lansat anul trecut cate un post de televiziune: Kanal D (trustul Dogan Media), Antena 2 (Intact), Romantica (Realitatea-Catavencu). Media Pro a transformat Pro Sport in Sport.ro si a cumparat licenta MTV.

Televiziunea ramane cel mai eficient canal media, cu un CPM (costul pentru ca mesajul publicitar sa atinga un public de 1000 de oameni) de 1,9 euro – mai ieftin decat in Bulgaria.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri