4 / 5

14 ani de branding

Bogdan Branzas si-a infiintat firma de branding si design in 1994, cand “lumea lua blugi din Turcia si ii vindea in talcioc, facea contrabanda cu tigari si trafic cu valuta. Era o etapa de constructie a afacerilor in care de unii ca mine chiar nu era nevoie decat intr-o proportie foarte mica”.

Ca student la Facultatea de Design din Cluj-Napoca, Branzas a lucrat timp de doi ani la agentia de publicitate, mica pe atunci, Vitrina Advertising. A stat apoi doua luni in Franta, unde a studiat packaging-ul de parfumuri, dupa care s-a intors in tara si si-a deschis o afacere.

In '95, pe cand era inca singurul angajat al agentiei, a castigat contul Ursus. Era momentul in care Ursus isi propusese sa ajunga un brand recunoscut la nivel national, si investea mult si in componenta de branding. Treptat, Branzas Design si-a largit portofoliul cu branduri ca Tiriac Holding, Siemens sau IBM. In 2006, compania a incheiat un parteneriat cu jucatorul international in branding Interbrand. Cifra de afaceri a crescut progresiv pana in 2007, cand au aparut unele fluctuatii. Anul acesta, bugetele rulate de agentie vor fi mai mici, situatie care se va pastra si in prima parte a lui 2009, estimeaza Branzas.

Un client pentru care lui Branzas i-ar placea sa lucreze ar fi Tarom. “Dar intre a placea si a putea intotdeauna este o diferenta, la fel de mare ca intre a putea si a fi de folos. Personal, mi-ar placea sa ma ocup de Tarom. Dar cred ca nu i-ar ajuta nimic Taromului in momentul asta, cand toata industria aeronautica globala are probleme. Taromul ar trebui sa opereze restructurari si o regandire a businessului, altfel orice le-as spune eu nu le-ar folosi”, spune Branzas. “Pana la urma, brandingul cu asta se ocupa – cu lucruri folositoare”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri