2 / 4

Bugetul de marketing al P&G, concentrat pe comunicarea directa cu consumatorul

Cu toate ca nu pot prevede cu certitudine care pe va impactul pe termen lung al crizei financiare globale, reprezentantii gigantului Procter&Gamble spun ca au implementat deja masuri de eficientizare a bugetului si a costurilor pe diverse arii-de la advertising la costuri administrative.

“Avem inceredere in strategia durabila a companiei pe termen lung si in capacitatea organizatiei P&G de a face fata unor astfel de perioade mai dificile. Bugetul de marketing si comunicare in 2009 va urmari concentrarea pe comunicarea directa cu consumatorul pentru a intelege cat mai bine nevoile acestuia”, a declarat, pentru Wall-Street, Ramona Brad, director relatii externe al P&G (foto).

Potrivit acesteia, strategia companiei urmeaza cateva directii strategice, printre care se numara aducerea pe fiecare dintre pietele in care activeaza a unor produse care sa vina in intampinarea nevoilor specifice ale consumatorilor, atentia pentru cost si productivitate sau accentul pus pe inovatie.

“Ca atare, criza financiara determina in fiecare piata o reevaluare a modului in care platforma de intelegere a consumatorilor si de comunicare este perfect adaptata nevoilor consumatorilor din acel moment. In ceea ce priveste inovatia exemple in acest sens sunt produsele compactate la detergenti (care au redus costurile de productie sau impactul pe mediu) sau dezvoltarea de tehnologii si produse din categoria detergenti/produse de spalat vase performante la temperaturi scazute (in asa fel incat consumul de energie sa fie mai redus)”, spune Ramona Brad.

Pe de alta parte, reprezentantul P&G afirma ca bugetele de promovare vor fi orientate atat spre canalele media traditionale, cat si spre “noile tendinte in comunicare”, Internet.

“Strategia noastra de comunicare ramane bazata pe aceleasi principii de evaluare permanenta a receptivitatiii consumatorului si de definire a planului de promovare in functie de aceasta. Mai mult ca oricand, insa, credem ca vor conta din ce in ce mai mult comunicarile care vor veni in contact cat mai direct cu consumatorul si suntem pregatiti sa investim in aceste canale”, declara Ramona Brad.

Chiar si in conditiile financiare actuale, actiunile P&G au avut o evolutie stabila pe parcursul acestui an si mai ales dupa declansarea crizei globale, potrivit directorului de relatii externe al companiei.

“Aceasta ne face sa nu intampinam dificultati in atragerea de fonduri. Stabilitatea financiara a unei companii depinde de abilitatea acestei companii de a avea o strategie pre-existenta durabila si bazata pe anumite elemente fundamentale. In perioade de turbulente economice, este important pentru o companie, mai ales pentru o companie care produce bunuri destinate uzului zilnic, sa vina in intampinarea nevoilor consumatorilor in acel moment, sa nu piarda acest contact si sa adapteze strategiile nevoilor diferite in aceste perioade. Aceste perioade de turbulente sunt si o proba a increderii consumatorilor in anumite brand-uri, incredere construita de-a lungul timpului sau nu”, afirma Brad.

Desi vanzarile P&G au urmat, in 2008, “un trend solid, conform asteptarilor”, Ramona Brad spune ca se observa o diminuare a cresterii pietei locale cu 7 pana la 10% fata de perioada similara a anului trecut, corelata cu scaderea prognozata a indicilor de crestere economica la nivelul tarii.

“Este dificil de estimat evolutia pe urmatoarele 6 luni. Ce credem ca este din nou foarte important este sa colaboram eficient cu toti partenerii nostri in asa fel incat solutia sa nu o reprezinte cresterea preturilor pentru consumatori. Ce putem spune este ca, de-a lungul ultimilor 3 ani, am avut o politica de preturi pentru produsele noastre care s-au situat mult in urma ratei inflatiei. Aceasta arata preocuparea companiei pentru a nu translata presiunea costurilor crescande cu materiile prime si transportul (datorate cresterii pretului petrolului) din ultimii ani pe consumator si portofelul lui”, explica Brad.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri