3 / 4

Investitiile in publicitatea cu difuzare media, de sute de mil. de euro in 2007

Potrivit unor specialisti in media planning ai agentiilor de media Starlink, Starcom si Media Investment, investitiile publicitarilor in difuzare media in 2007 s-au situat intre 450 si 750 milioane de euro, iar cele mai mari investitii au fost in televiziune.

Agentia de media Starcom, care face parte din grupul Leo Burnett Romania, a estimat ca in 2007 piata de media a fost de 450 de milioane de euro, care a fost impartita in 285 de milione de euro alocati televiziunii, 79 de milioane de euro alocati presei scrise, 40 de milioane de euro alocati pentru OOH, 30 de milioane de euro pentru radio, 9 milioane de euro pentru Internet, 2 milioane de euro pentru cinema si 4,5 milioane de euro pentru publicitate indoor.

Pe de alta parte, agentia de media Media Investment, parte din cel mai mare grup de publicitate autohton independent The Group, a estimat ca in 2007 investitiile nete in media au fost de aproximativ 540 de milioane de euro, iar 60% din bugete au mers catre TV, 24% catre presa scrisa, 7,5% radio, 7,5% outdoor si 1% Internet.

In ceea ce priveste investitiile publicitarilor in piata de media in 2008, Roxana Craciun, media manager Bigger Group, este de parere ca acestea vor creste cu peste 60% fata de 2007, iar piata de OOH va cunoaste o crestere mai ales sub aspectul cercetarii.

De asemenea, agentia de media Starcom a estimat ca valoarea investitiilor media in 2008 va fi de 560 de milioane de euro, bani care se vor imparti pe TV (355 mil. euro), presa scrisa (93 mil. euro), OOH (50 mil. euro), radio (36,5 mil. euro), Internet (15,5 mil. euro), cinema (2,5 mil. euro) si indoor (6,5 mil. euro).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri