1 / 4

Trilulilu isi internalizeaza partial vanzarile de publicitate

Trilulilu, platforma romaneasca de partajare de fisiere video, imagini si audio, asemanatoare YouTube, va incepe de anul acesta sa vanda pe cont propriu o parte din publicitatea prezenta pe site, continuand in acelasi timp si colaborarea cu agentia Boom Advertising.

Colaborarea cu Boom va fi o colaborare ca si cu oricare alta regie. Vom colabora practic pe campanii punctuale. Am decis sa ne deschidem spre a lucra cu mai multe tipuri de clienti (regii, agentii, clienti directi) simultan spre deosebire de modelul de exclusivitate totala catre o singura regie, practicat anul trecut”, a declarat, pentru Wall-Street, Sergiu Biris, director general Trilulilu.

Potrivit acestuia, momentul in care Trilulilu isi va internaliza in totalitate vanzarile de publicitate va depinde foarte mult de felul in care vor evolua lucrurile, atat din punct de vedere al vanzarilor, cat si din punctul de vedere al online-ul romanesc in general.

“Comparativ cu majoritatea tarilor din regiune, in Romania exista un model destul de inchis, publicitatea de pe majoritatea site-urilor fiind vanduta exclusiv prin intermediul regiilor. Cred ca pe termen mediu lucrurile se vor schimba si tot mai multi publisheri vor decide internalizarea cel putin partiala a vanzarilor”, explica Biris.

Momentan echipa care se ocupa de vanzarea de publicitate pe Trilulilu.ro este formata din doi oameni, unul in Bucuresti, iar celalalt in Cluj.

Renuntarea la modelul de exclusivitate totala catre o singura regie va permite o colaborare cu o gama mai larga de clienti si o abordare a unor sisteme mai variate de vanzare a spatiului publicitar, crede Sergiu Biris.

“Credem ca acest lucru va duce la o crestere importanta in vanzari avand in vedere ca acestea vor fi generate de mai multe surse”, spune seful Trilulilu.

In opinia lui Sergiu Biris, 2009 va aduce o crestere semnificativa pentru online video advertising, segment pe care se vor concentra si reprezentantii Trilulilu. Investitiile cele mai mari vor fi facute in “oameni, echipamente, tehnologie, hosting si inovatie”, potrivit declaratiilor lui Biris.

Planurile Trilulilu pentru acest an vizeaza optimizarea platformei tehnice si lansarea unor functionalitati si programe, care vor contribui la imbunatatirea continutului calitativ de pe site.

“In acest sens, vor urma si cateva parteneriate interesante cu detinatorii de continut profesional sau TV. Asadar in 2009 ne vom concentra mai mult pe calitate vs. cantitate”, explica Sergiu Biris.

In viziunea directorului general Trilulilu, peisajul online autohton se va concentra in 2009 mai mult pe calitate, atribut cerut atat de consumatorii finali, cat si de advertiseri.

“Se vor lansa cu siguranta proiecte interesante si sunt convins ca vom avea parte de destule surprize mai ales in zonele business, portal sau social networking”, afirma Biris.

Acesta spera ca mediul online sa dovedeasca faptul ca “se poate creste si pe timp de criza”, in cazul in care se va pune mai mult accent pe calitate si eficienta. In plus, bugetele pentru online vor urma o evolutie similara, insa urmarind rezultatele campaniilor realizate.

Lansat oficial pe 22 ianuarie 2007, Trilulilu.ro este primul site romanesc de sharing. Incepand cu luna mai 2007, actionarul majoritar al site-ului este omul de afaceri de origine franceza Alexis Bonte, care detine 51% din companie.

In anul 2008, Trilulilu s-a aflat in topul preferintelor utilizatorilor site-urilor de profil, reusind sa totalizeze un numar de 41.496.411 vizite, potrivit calculelor realizate de Wall-Street, pe baza datelor Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri