4 / 5

Pasii pentru construirea unui brand personal

Primul pas pentru construirea unui brand personal este, potrivit lui Cosmin Alexandru, stabilirea unui obiectiv. Cu cat mai clar si mai masurabil, cu atat mai bine. Apoi, pe baza unei analize sau a unei autoanalize, trebuie gasite punctele de diferentiere. “La ce anume pot fi mai bun decat altii si in ce fel pot fi mai bun decat altii? Acesta e elementul de pozitionare si e dificil de creat pentru ca trebuie sa renuntam la mai multe lucruri la care ne simtim relativ buni pentru a ne concentra pe unul sau doua la care suntem sau putem deveni foarte buni, cei mai buni.

Al treilea pas il constituie identificarea cat mai precisa a targetului. Cine sunt oamenii in ochii carora vreau sa performez pe atributul de pozitionare pe care mi l-am ales? Cine sunt cei care, daca reusesc acest lucru, ma pot ajuta sa-mi indeplinesc obiectivul.

In al patrulea rand, e nevoie sa imi pot imagina o serie de actiuni pe care trebuie sa le fac in timpul unui proces de branding personal. Fie actiuni interne (ce fac in legatura cu mine: ce invat, ce imbunatatesc, ce vreau sa schimb la mine), fie actiuni externe (evenimente la care vreau sa particip, oameni cu care vreau sa fac proiecte impreuna etc.)

In al cincilea rand, va trebui sa imi clarific care sunt cele mai bune modalitati ca sa comunic public ceea ce stiu si ceea ce fac. E vorba de mixul de comunicare mass-media in care ar trebui sa creez sau sa utilizez canale de comunicare cat mai directa cu publicul meu tinta”.

Constructia brandingului personal trebuie inceputa cat mai devreme deoarece, asemeni increderii, se construieste permanent si in timp foarte lung, arata Madalina Uceanu.

Chiar si rebrandingul este posibil in cazul unui brand personal, considera Alexandru. “In cazul brandurilor din show-biz, spre exemplu, schimbarea periodica face parte din insasi textura brandului (Madonna isi schimba radical imaginea la fiecare nou album). In cazul zonei de business, pentru a fi bine primita, schimbarea trebuie sa aiba la baza motive mult mai temeinice. De obicei, in lumea afacerilor functioneaza rebrandingurile care transfera aceleasi competente in domenii noi, nu competente diferite in domenii diferite”.

“Cred ca un prim pas potrivit ar fi sa fiti intr-o activitate care va face placere in asa mare masura incit puteti sa va implicati la capacitate maxima fara a resimti un efort major. Mediocritatea poate fi atinsa cu usurinta, insa pentru excelenta in orice domeniu este nevoie de o activitate care sa va faca placere”, a conchis Madalina Uceanu.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri