2 / 6

'Pe timpuri de criza asocierea intr-un pool de buying iti da mai multa stabilitate'

Cel de-al treilea pool in care este implicat un grup international de comunicare este Aegis Media Central Services (AMCS), care reuneste bugetele de buying ale agentiilor Tempo Media si Carat, ambele parte a Aegis Media Group Romania. Pool-ul a fost infiintat in decembrie anul trecut, cand Razvan Varabiescu (foto), managing director AMCS, estima bugete de 35-40 milioane euro in 2009. Intre timp, a devenit client al AMCS si Bigger Group, agentie care s-a inchis in luna martie. O parte din clientii de media ai Bigger au fost preluati de Tempo Media.

O premiera pentru piata romaneasca a fost insa crearea, la inceputul anului, a unui pool de media cu statut juridic, format din patru agentii independente locale: Next, Odyssey, Propaganda si Spoon. Pe langa obtinerea unor oferte mai bune de cumparare de spatiu publicitar pentru clientii lor si a accesului la anumite institutii de presa mari, pool-ul ar trebui sa le ofere celor patru agentii ocazia de a participa la pitch-uri in concurenta cu companii internationale de media – zona in care nu puteau intra pana acum, din cauza dimensiunilor prea mici. In acelasi timp, cei patru raman competitori directi, care concureaza uneori in pitch-uri. Cum ar functiona un client comun al ARM face parte dintr-o strategie pe care membrii pool-ului nu sunt dispusi sa o divulge.

Pe langa aceste patru entitati, pe piata functioneaza sau au functionat si alte pool-uri de media, care nu au fost comunicate oficial. Un exemplu ar fi agentiile grupului Omnicom, Media Direction si OMD, care au semnat un acord in urma cu trei ani. Pool-ul nu a functionat insa foarte bine, realizand putine actiuni de buying la comun. In viitorul apropiat, Media Direction cauta sa se alature unui pool de media, potrivit reprezentantilor companiei. Indiferent daca agentia partenera va fi OMD sau o alta, pool-ul va trebui sa fie functionabil de aceasta data.

“Independenta iti permite sa fii mai creativ in strategiile de media propuse, mai proaspat in abordari. Si oricum «independent» nu inseamna singur, atat timp cat faci parte dintr-un grup de comunicare. Pe timpuri de criza insa, asocierea intr-un pool de buying iti da mai multa stabilitate si mai multe optiuni in negocieri”, a spus reprezentantul Media Direction.

“Romania este o piata de client, in care negocierile si beneficiile se obtin la acest nivel, al clientului”, a declarat si Carmen Tanasie, CEO Omnicom Media Group Romania, holding din care face parte agentia OMD. Cat despre asocierea cu un pool de media, Tanasie refuza sa dea detalii, motivand ca este o informatie strategica, ce urmeaza a fi dezvaluita la momentul potrrivit.

In trecut, si agentiile Media Investment si United Media functionau ca un pool de buying, Media Investment, parte a holdingului The Group, cumparand spatiu publicitar pentru agentia independenta United Media. Alianta nu mai exista in prezent.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri