2 / 4

Divizia de festivaluri, cea mai afectata de criza

Anul trecut, cele trei divizii ale grupului Millenium Communications – PR, BTL si Proiecte – au realizat o cifra de afaceri cumulata de 3,65 milioane euro. In primele sase luni ale lui 2009, la divizia de PR “lucrurile merg bine, chiar mai bine decat anul trecut”. Principala problema a pietei in acest prim semestru este, dupa Bortun, faptul ca tot mai multe agentii mari de PR, nume cu rezonanta pe piata, practica preturi de dumping, transformand pitch-urile in niste competitii dificile si neloiale. Printre clientii diviziei de PR se numara Samsung Electronics, Mercedes Benz, Delaco, Cristalex, P&G (Gillette).

“Daca vorbim despre agentia de BTL, asa cum spuneam avem bugete putin mai mici dar sunt mai multe proiecte si avem un grad mare de ocupare”.

Divizia cea mai afectata de criza si care a dus la scaderea cifrei de afaceri a intregului grup in primul semestru este cea de proiecte. Sponsorii sunt mai cumpatati cu bugetele pe care le aloca pentru a-si asocia numele cu festivaluri de publicitate, iar pentru agentiile lovite de criza participarea la competitii este unul dintre capitolele “taiate cu rosu” de pe lista de cheltuieli.

“Sponsorship-ul ca disciplina in Romania nu exista, chiar daca agentiile de comunicare il includ in oferta de servicii – respectiv cautare, analiza, negociere, implementare. El, de cand lumea asta civilizata, reprezinta o oportunitate imensa de comunicare. Insa la noi sponsorship-ul e un fel de verisoreala, de prietenie”, crede Bortun, care cel mai adesea isi abordeaza direct potentialii sponsori si nu prin agentiile care ii reprezinta.

Per total, atat cifra de afaceri a grupului, cat si profitabilitatea vor scadea anul acesta, dar se vor mentine in intervalul 3-4 milioane euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri