3 / 4

Ce potential financiar au festivalurile romanesti de publicitate

Dintre festivalurile organizate de Millenium, potentialul financiar cel mai mare il are AdPrint, competitie dedicata publicitatii in presa scrisa si singurul festival international din portofoliul agentiei. “Tocmai pentru ca exista acest potential, cu cat investesti mai mult in a-l comunica pe pietele europene, cu atat la un moment dat devine un business mai bun. Asadar discutia mai degraba este despre potential, pentru ca din punct de vedere profit e mai greu sa-l obtii atata vreme cat nu investesti”.

Un alt festival de amploare este Effie, eveniment ce premiaza cele mai eficiente campanii de publicitate ale anului. Proiectul este proprietatea International Advertising Association (IAA) si a Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), iar implicatia financiara a Millenium tine strict de un fee de organizare.

Incepand de anul acesta, agentia mai organizeaza si festivalul de creatie in publicitate ADOR, un proiect al UAPR pe care il va gestiona in urmatorii 5 ani, preluand in totalitate si responsabilitatile financiare. “Probabil ca aceasta prima editie nu va fi vreo printesa, dar avem inca 4 ani de zile sa facem din ADOR un business OK pentru Millenium”, considera seful agentiei.

Nu in ultimul rand, Gala Societatii Civile, un proiect “de suflet” care nu numai ca nu aduce profit dar reprezinta si o investitie a agentiei. In 2009, Millenium a finantat Gala cu peste 3 milioane lei.

La inceputul anului viitor, compania va lansa un nou festival, menit sa aduca in fata continutul online de calitate – fie el publicat pe bloguri, site-uri transmedia sau publicatii exclusiv online. Daca piata se va dezmorti, Bortun ar vrea sa lanseze o competitie si pentru business-urile de servicii online, reintregind astfel trio-ul acoperit anterior de Internetics (publicitate/branding, publishing, servicii).

Lista de festivaluri care isi asteapta lansarea e mai lunga de atat. “Lista asta tot creste si o tot ajustam de 10 ani, de cand eram mici si am inceput business-ul asta”, spune managerul. Deocamdata, asteapta sa se mai stabilizeze mediul economic pentru ca un festival nou reprezinta investitii mari. Intre timp, Andrei Bortun isi mai foloseste din resurse si la agentia de branding Rusu+Bortun Brand Growers, care in primul semestru de activitate a obtinut o cifra de afaceri de 150.000 euro.

Per total, Bortun arata un optimism moderat la jumatatea unui an de criza. “E un an de care ne-a fost foarte frica, am avut dreptate sa ne fie frica dar putea sa fie mult mai rau”, conchide el.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri