2 / 4

Listarea pe Bursa? Poate incepand cu 2012

Ambitia managerului nu se limiteaza la noi lansari de produse, majorarea veniturilor din distributie, publicitate ori inregistrarea unui anumit numar de cititori.

Seful companiei de media a lui Dinu Patriciu vrea sa listeze compania pe bursa de la Londra si pe cea de la Bucuresti, dar nu inainte ca produsele sa ajunga la maturitate, lucru despre care se poate discuta serios abia incepand cu 2012.

“Suntem pe drum. Vom face acest lucru dupa ce proiectele se vor maturiza, pentru ca este o aventura sa te duci pe bursa cu o entitate imatura. Cu anumite lucruri poate ca deja sa ajungem acolo, dar nu vrem sa le listam pe bucati, ci sa mergem cu tot holdingul, spune Corneteanu.

"Depinde si de numarul ideilor pe care le avem, pentru ca daca lansam noi produse vom astepta ca acestea sa creasca. Acum este momentul sa avem idei pentru ca lansam aceleasi produse cu mai putini bani. Odata cu revenirea economiei planurile s-ar putea schimba, dar nu avem o presiune existentiala in a ne duce pe bursa. Cam in doi ani se va pune problema serios”, adauga managerul.

Pe langa listarea pe bursa in urmatorii ani, seful Adevarul mai are alte planuri, dar ceva mai apropiate ca timp.

Printre acestea extinderea in Georgia, Bulgaria, Moldova, Ungaria si Serbia, unde compania se va dezvolta atat prin lansari proprii, dar si achizitii pe segmentul de presa scrisa.

Adevarul este prezent pe pietele externe din toamna 2008, cand a cumparat operatiunile Ringier din Ucraina, adica in special tabloidul Blik.

De la preluarea de catre trustul romanesc, cifra de afaceri a Free Media Ukraine, editorul Blik, s-a majorat de 12 ori dupa cum spune Corneteanu, desi nu ofera date concrete despre valoarea acesteia.

Totodata, cotidianul si-a alaturat suplimente pentru femei, bucatarie ori sanatate dupa modelul Click, insa spre deosebire de Romania, unde suplimentele tabloidului sunt oferite gratuit, in Ucraina se vand. Click este ziarul cu cele mai mari vanzari pe piata locala cu 200.637 de exemplare vandute in decembrie 2009, conform BRAT.

In urmatoarea perioada, Adevarul va adauga noi branduri pe aceasta piata atat prin lansari proprii, cat si prin achizitii.

Alt plan pentru 2010 este lansarea studiolui de productie TV si audio, prin care trustul va produce continut care va fi difuzat pe site-urile proprii, dar care ar putea fi totodata vandut altor companii de media cu televiziuni nationale ori locale.

“Vom putea oferi aceste lucruri realizate de noi si in loc sa scrie pe o banda <<Adevarul: X a declarat acest lucru>>, apare acea persoana, are sigla Adevarul TV in spate si asa impachetezi lucrurile astfel incat tu vei iesi foarte bine, iar televiziunea iese si ea bine. O alta varianta este sa vinzi toata emisiunea, dar acest lucru nu inseamna neaparat o tranzactie financiara, ci orice altceva, inclusiv promovare pentru cartile noastre, care tot bani inseamna”.

Desi nu a precizat valoarea exacta a investitiei in studioul de televiziune, Corneteanu a afirmat ca acesta este dotat cu tehnologie de inalta definitie. Singurul studio din Romania cu tehnologie HD este cel al stirilor Pro TV, postul de televiziune lansand studioul in toamna 2007, dupa o investitie de peste sase milioane de euro.

Cu toate ca investitiile par a fi importante, seful Adevarul spune ca productia TV nu va fi semnificativa ca procent in cifra de afaceri, businessul cel mare fiind reprezentat de carti.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri