1 / 4

Imagine de ansamblu

Publicitatea online, cea mai sigura sursa de venituri, a resimtit un declin al vanzarilor pentru prima data, din 2002. Declinul a fost provocat in mare parte de recesiune si nu se stie daca scaderea va mai continua, arata studiul citat.

In prezent, majoritatea companiilor media vorbesc despre noi surse de venituri, care implica implicarea consumatorilor prin plata continutului. Totusi, analistii considera ca acest lucru va depinde de oferirea unui continut unic ceea ce necesita investitii majore ale publisherilor.

De asemenea, anul 2009 s-a dovedit edificator pentru retelele sociale, care acum fac parte din ecosistemul media si de care companiile media se folosesc atat pentru intelegerea comportamentului de consumatorm, cat si pentru atragerea de audienta.

Semnele conform carora publicitatea, cel putin in forma familiara, ar putea creste la niveluri suficiente pentru a finanta jurnalismul online sunt puse sub semnul indoielii, arata studiul Pew.

Managerii din media vorbesc despre nevoia unor filtre de taxare a continutului (n.r. - paywall), insa nu este nimic concret si nu se poate vorbi de un model de succes. De asemenea, potrivit Pew Internet Project, un alt obstacol este sentimentul audientei care nu accepta plata continutului online.

Potrivit companiei de cercetare eMarketer, veniturile din publicitate online au scazut cu 4,6% in 2009 la 22,4 miliarde dolari, in declin fata de 23,4 miliarde dolari in 2008. De asemenea, eMarketer anunta ca industria va cunoaste o revenire in 2010, cu venituri ce vor reveni la 23,6 miliarde dolari, un nivel usor in crestere fata de 2008.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri