3 / 4

Ce cred consumatorii

Cea mai mare problema cu care se confrunta jurnalismul online este legata de cum vor raspunde consumatorii la aceste modele si daca vor accepta sa plateasca.

Potrivit Pew Research Center, perceptia consumatorilor asupra modelelor de plata si fata de publicitatea online este "greoaie". In timp ce majoritatii consumatorilor nu li s-a cerut sa plateasca pentru continut, chiar si cei mai mari cititori de stiri online nu s-au aratat incantati de modelul de plata, fara a fi inclusi consumatorii mai putin interesati de stiri.

De asemenea, aproximativ opt din zece participanti la studiu au declarat ca ignora reclamele online.

Aproximativ 71% dintre dintre utilizatorii americani de internet citesc zilnic stirile online, un numar care s-a mentinut constant in ultimii ani. Majoritatea acestora viziteaza mai multe site-uri fara a avea unul principal pe care se bazeaza. Doar 35% dintre consumatorii de stiri online au un site favorit. De asemenea, 65% dintre consumatorii de stiri online nu au un site care este important pentru acestia si nu tin minte toate site-urile pe care le viziteaza.

Dintre cei care sunt consumatori loiali de stiri, doar 19% ar fi dispusi sa plateasca pentru stirile online, inclusiv cei care deja o fac sau cei care ar face-o daca li s-ar cere. In schimb, o majoritate covarsitoare (82%) dintre cei cu un site favorit de stiri au declarat ca vor cauta o alta locatie pentru a procura stirile.

In total se pare ca doar un grup restrans de consumatori de stiri si-ar procura continutul de la un singur site, chiar daca va trebui sa plateasca pentru acesta. O majoritate importanta de internauti ar fi dispusi sa caute stiri de la mai multe site-uri, iar daca ar fi nevoiti sa plateasca nu ar accepta aceasta tranzatie.

Mai mult, atitudinea asupra reclamelor online a devenit foarte complicata. Peste 81% dintre internauti au declarat ca nu retin reclamele deoarece permit continutului sa fie gratuit iar aproape 77% dintre consumatori ignora reclamele, 42% declarand ca nu au accesat niciodata o astfel de reclama.

De asemenea, studiul mai releva faptul ca cei mai mari consumatori de stiri precum si tinerii conectati la internet, acceseaza de mai multe ori reclamele. In timp ce 21% dintre toti internauti acceseaza reclamele online, numarul creste pentru cei care acceseaza zilnic internetul (28%) si creste la 37% pentru cei care viziteaza cel putin sase site-uri pe zi.

Concluzia celor de Pew Research este ca stirile online pot deveni profitabile fie prin schimbarea atitudinii consumatorilor, fie prin oferirea a mai mult din partea industriei media. Acestea ar trebui sa dezvolte noi produse pentru care oamenii sa fie dispusi sa plateasca, sau noi forme de publicitate care sa functioneze mai bine sau noi forme de venituri diferite de reclamele afisate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri