2 / 4

Printul – un fel de frate vitreg al online-ului

In paralel cu deteriorarea situatiei in care se afla media traditionale, Internetul devine un canal de comunicare din ce in ce mai puternic. Aceasta evolutie are un impact puternic asupra relatiilor publice.

In opinia lui Bobby Voicu (foto), fondatorul FTW Media, relatia dintre online si offline se aseamana cu cea dintre ”un adolescent si un bunic”.

”Nu exista oameni care vin din offline si inteleg online-ul. Abia cand se va intampla acest lucru vom gasi o metoda de convietuire”, spune Voicu.
O problema constatata de catre acesta consta in faptul ca media online se raporteaza la indicatorii folositi in media traditionale. ” Ar trebui ca media online sa se raporteze la comentarii, reactii si nu la trafic. Pana nu vom avea engagement nu vom vedea nici bani mutati dintr-o parte in alta. Clientii platesc daca inteleg pentru ce ofera banii respectivi”, subliniaza Voicu.

Pe de alta parte, Claudiu Serban, directorul general al Editurii Evenimentul si Capital, mass-media sunt fara indoiala digitale, in prezent rolul de searching fiind asigurat de catre Google, iar cel de browsing de catre Facebook.

”Publisherii incearca sa faca tranzitia lina dinspre print spre online. In opinia mea, singurul loc in care printul poate sa traiasca este metroul si alte mijloace de transport in comun. Criza grabeste lucrurile. Ma astept ca atunci cand vom incepe sa ne revenim schimbarea sa se produca foarte repede spre online”, afirma Serban.

La randul sau, Ioana Manoiu, director general al agentiei GMP PR, nu este de acord cu o impartire intre online si offline din perspectiva specialistilor in relatii publice.

”Nu cred ca putem trai fara print, asa cum nu putem trai fara online. Trebuie sa folosim ambele canale de comunicare. Insa trebuie sa admit ca aceste ”crize” in online, cauzate de comentariile la diverse articole, sunt mai incantatoare si mai provocatoare decat au fost vreodata pe TV sau in print”, spune Manoiu.

”Daca in urma cu doi ani primul soc pentru companii era ca online-ul este un mediu ostil, clientii ferindu-se sa intre in acest mediu, in 2010 deja il vedem ca pe un mediu mai prietenos. Nu a devenit inca jucaria preferata, insa companiile au ajuns sa il incerce”, completeaza Ioana Manoiu.

Printre sfaturile oferite de Bobby Voicu si Victor Kapra, consultant independent, pentru oamenii din PR se numara angajarea unor creatori talentati de continut care ar putea sa reduca ”foamea” de continut in media traditionale si online.

”Incepeti sa scrieti texte pentru online, experimentati cat timp acest mediu este inca ieftin. In mod cert intr-u an sau doi vom discuta despre interactiune. Fiti creativi”, declara Bobby Voicu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri